Egy kis cigarettaszünet: egészségbarát dohányzás leszoktató tippek

A múltkori, leszokás a dohányzásról témával (Elfüstölni a stresszt… >>>) kapcsolatosan kaptam érdekes javaslatokat, kérdéseket és felvetéseket (köszönöm szépen őket), amelyeket fontos lenne megbeszélni, mert hozzájárulhatnak a leszokáshoz.

A materialista egészségi portálokon már sok mindent leírtak, hogy hogyan (nem) lehet leszokni a dohányzásról (akarom mondani, uralni a függőséget. Mert az ottani tippek: elrettentés, nikotinpótlás, indokok, ünneplés, … másra sajnos nem alkalmasak). Ezért jöjjenek most az őket kiegészítő és igazán sikerre vivő, egészségbarát, holisztikus dohányzás leszoktató tippek, egészséges szellemi-lelki-testi feszültség oldó rituálék. Erről fog szólni ez a bejegyzés.

Egészségbarát dohányzás leszoktató tippek: válassz egészségesebb kikapcsolódást!

Felvetés:
Amit legjobban hiányolok, az az óránként 5 perc szünet, amit akkor tartottam, amikor cigiztem. Most megállás nélkül órákat dolgozom és az marhára fárasztó. Egyébként kutatók állítják, hogy a dohány nyugtató hatással van az emberekre.

Válasz:

Dohányzás leszoktató tippek: egy finom teaszünet? (freeimages / tea-break-2-1112603-m)
Dohányzás leszoktató tippek: egy finom teaszünet? (freeimages / tea-break-2-1112603-m)

Vigyázat, ez a kényszer, hogy megállás nélkül dolgozzunk (a munkalkoholizmus), a fejünkben van, az előéletünkből ered, és dohányzás nélkül is fennáll. Olyan, mint amikor puskát tartanak a fejünkhöz, hogy “dolgozz, vagy világvége lesz!” Pont ilyen az a függőség, amire a dohányzást lecseréljük… Ilyenkor észre sem vesszük, hogy feltehetnénk azt a kérdést: és mi lenne, ha néha szünetet is tartanék? Valószínűleg semmi. 🙂 Egyes felvilágosult munkaadók és főnökök egyébként már nagyon odafigyelnek arra, hogy az irányításuk alatt dolgozó alkalmazottak óránként legalább 10 perc szünetet tartsanak. Ugyanis tudják, hogy a munka hatékonyságára ez jótékony hatással van

És ha már ott tartunk, hogy hiányzik a cigaretta szünet, akkor más “alibivel” is lehetne szünetet tartani, kikapcsolódni. Egy feltétellel: az alibinek roppant vonzónak kell lennie a számunkra ahhoz, hogy érdemes legyen a munkát letenni miatta. Természetesen, jó, ha egészséges is. És ez a roppant vonzó és egészséges alibi mindenkinek más. Például lehet Teri által említett gyógynövényes cigarettát szívni, légzőgyakorlatokat vagy néhány tornagyakorlatot végezni, meginni egy finom teát vagy egy pohár vizet, gyümölcsöt enni, elolvasni egy-két oldalt egy izgalmas könyvből, sétálni, és így tovább. Ez támogathat átvészelni azt a korszakot, amíg még megvan a “rágyújthatnék”. (Emlékeztetésképpen: a rágyújthatnékot így is lehet kezelni >>>)

Egészségbarát dohányzás leszoktató tippek: használj stresszoldó eszközöket!

Kérdés:
Tudnál esetleg küldeni egy “Leszokás a dohányzásról” forgatókönyvet?

Válasz:
A függőségektől (a dohányzástól is) való önálló megszabaduláshoz például az ÉFT alapkönyvben leírt “forgatókönyvet” javaslom, én is ezt veszem alapul a kezeléseken.

  • Hogy “mit” kell csinálni, az itt van leírva: 41-62.o. Az Alaprecept Végy egy csipet… – A Ráhangolódás – A Szekvencia – A 9-es Skála – A Szekvencia (megint) – Az Emlékeztető mondat – Módosítás pótlólagos körök esetében
  • A “hogyan” pedig itt: 116-127.o. Hogyan használjuk az ÉFT-t függőségek esetén (a lehetséges okok újraértékelése)

Ezzel nagyon sok mindent meg lehet oldani, ha valaki szorgalmasan gyakorolja.

Az ÉFT – lelki akupresszúra módszerről és az ÉFT pontok helyéről itt >>> találsz több infót és iránymutatást.

Szerinted milyen szünetet lehet még tartani, kikapcsolódni cigarettaszüneten kívül?

Gyógynövényszünet, tornaszünet, levegőszünet, teaszünet, vízszünet, gyümölcsszünet, zeneszünet, könyvszünet? 🙂

Ha húzósabb a helyzet, mint amivel önállóan meg tudsz birkózni és hozzájárulásra van szükséged: vajon ha eljössz stresszoldó kezelésre, mit tudunk együtt alkotni? Nézd meg itt:

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>               Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>

Vajon a “lélek-multivitamin” virág-homeo étrendkiegészítő Moksa Csepp kitartó és szakszerű szedése mellett változhat a dohányzáshoz vezető belső feszültséged? Ez mindenkinél egyedi, hogy milyen jellegű hozzájárulást tud befogadni, de puding próbája az evés, nézd meg itt:

Kérem az ajándék alap információkat a Moksa Cseppről >>>     Rendelek Moksa Cseppet >>>