De nehéz az iskolatáska (a gondoktól?) – iskolai stressz ellen

Ezt az írást az ihlette, hogy a jelenleg általános iskolás negyedikes gyerekem egyik pedagógusa olykor érdekes visszajelzéseket mondogat nekem. Ezeket felírogattam, és most összegyűjtöttem (mert látszik rajtuk, hogy itthon milyen eszközöket használunk – iskolai stressz ellen is).

Például, hogy bár az én csemetém a legfiatalabb az osztályban, a régi szabályok szerint évvesztes lenne, mégis jól bírja a tanulást. A majdnem évvesztességből annyi nehézsége volt kezdetben, hogy a többieknél kicsit lassabban olvasott és írt. De ezt lehetett otthoni közös tanulással és gyakorlással ellensúlyozni. Jó jegyei vannak, ügyes, és nem nagyon fárad el (lehet, hogy azért, mert jól alszik?).

Már első osztályban is pénteken is aktív volt (miközben néhány más gyerek már csütörtökön lekókadt, nagyon szüksége volt a hétvégi pihenésre). Teszi ezt amellett, hogy például a társaival sokat szerepelnek különféle rendezvényeken: táncolnak, énekelnek, hangszeren játszanak, prózát mondanak, … És jól érzi magát, nincsenek nagy konfliktusai más gyerekekkel, kiegyensúlyozott, sugárzik belőle a nyugalom, mindig mosolyog, boldog. Hogy milyen jó lehet nekem, hogy ilyen boldog kislányom van! Stb. stb. Continue reading “De nehéz az iskolatáska (a gondoktól?) – iskolai stressz ellen”