Elalvási nehézség kezelése otthon: gondolat- és agyalástörlés

Elalvási nehézség kezelése éjjeli bagoly agyalóknak (freeimages / owl-1408592)

Elalvási nehézség kezelése éjjeli bagoly agyalóknak (freeimages / owl-1408592)

Ezt a blogot egy hozzám nemrégiben krónikus alvászavarral kezelésre jelentkezett vendég és egy, a Facebookon látott rajz ihlette. 🙂 (Ugyan az alvászavarról már írtam az alapok biztosítását és a Moksa Cseppet tekintve is, de a 21. század rohanásában kimeríthetetlen téma.) Most arról lesz szó, hogy (például) hogyan lehetséges az elalvási nehézség kezelése ott helyben az ÉFT-vel.
Ez a tünet sokszor krónikus túlpörgés miatt jelenik meg: az este érkezésekor nem állnak le, hanem csak mennek, csak mennek, pörögnek tovább a gondolatok a fejünkben. Magyarul, éjjeli bagoly agyalók vagyunk, és mindannyian más témán agyalunk. Például a munkán: hogy ki fognak rúgni, xy kerül a helyemre, mindenki lenéz, stb. Ezen az agyaláson pedig a gyakorlatban nem változtat semmi, ha nem találjuk meg a tünet mögött rejlő igazi okot, és nem a megfelelő szintű eszközzel nyúlunk hozzá!

Mikkel szokás a köztudatban a súlyos agyalás és az elalvási nehézség kezelése?

  • Vegyi anyagokkal, tompító és tünetelnyomó veszélyes hulladékokkal. Ezek nyugtatók, altatók, bevállalva a mellékhatásokat, és az elvonási tünetként az altatókra jellemzően jelentkező centrális lázat.
  • Tudatos lazítással, figyelemeltereléssel, az agyalás elbagatellizálásával. Például relaxálást gyakorlunk, és számolgatjuk a bárányokat a szoba sarkában. Esetleg győzködjük az agyalókánkat, hogy nincs is reális alapja annak, amitől és ahogy parázik. A szívére beszélünk és megparancsoljuk neki, hogy ne agyaljon már. Stb. Ez akár változtathat is a jelenségen, ha elég tudatosak vagyunk. Viszont sokszor olyan, mintha egy láncdohányosnak azt mondanánk, hogy menjen be egy cigarettázókkal teli helyiségbe, de ne gyújtson rá. Mert az éjszakai megállíthatatlan agyalás hasonló függőség, mint a láncdohányzás, és úgy is kell bánni vele.
  • Tanulással. Vagyis beleássuk magunkat az alvás élettanába ától cettig. Milyen szakaszai vannak az alvásnak, mi az a REM fázis, stb. Ez is használhat, de sokszor körülbelül hasonló lehet, mint amikor egy láncdohányosnak adunk két újabb doboz cigarettát… Vagy éppen ahhoz hasonló, amikor a gyermekre vágyó párok már kívülről fújják, hogy mi az a hormonpanel vizsgálat. Ettől vajon összejön a baba? Vajon az alvás élettanának teljes ismerete kellőképpen megnyugtat-e, és támogatja-e az alvás, mint paraszimpatikus folyamat létrejöttét? Vagy esetleg kétélű fegyver: plusz egy gondolattá válik, amit agyalásfüggő alvás-hipochonderként pörgethetünk a fejünkben, ha nem sikerül aludni? “Bakker, már megint nem aludtam eleget, már megint felriadtam a mélyalvásomból, és így most megint egész nap fáradt leszek!
  • Nyomozással. Egy fokkal talán már jobb, ha például a keleti egészségkultúrából kiindulva kiderítjük, hogy éjjel mely szerveink mikor dolgoznak (epehólyag, máj, tüdő, vastagbél), és ehhez képest mikor ébredünk fel. Mert akkor tudjuk, hogy mivel lehetne foglalkoznunk.
  • Stb.

Rendben van, de hogyan foglalkozzunk vele?

A jó alvás fél egészség (freeimages / forest-sleep-1360585)

A jó alvás fél egészség (freeimages / forest-sleep-1360585)

A megfelelő szinten. Az eszem szintjén tudom, de lelkem szintjén nem, ugye? Tehát, közelítsük meg a lelki mikro-elektromágneses rendszerünk szintjén a témát! Például a megfelelő módon adjunk hangot az aggodalmaknak is, ne próbáljuk meg kikapcsolni, elfelejteni, s ezzel lenyomni őket a mélybe. Ne zárjuk vissza Pandora szelencéjét, hanem semmisítsük meg a tartalmát! Így egészségesebb viszonyt alakíthatunk ki például az elalvással is.

Az agyalásnak való megfelelő hangadáshoz készült egy haladó ÉFT gyakorlat, hogy hozzájáruljon az elalvási nehézség megváltoztatásához. (Ez itt is csak egy példa, lehetőség. Mivel mindenki teljesen egyedi, nem mindenkire illik minden kifejezése és mondata, ezért módosítsd az ÉFT használati szabályai szerint, ha szükségét érzed).
Az ÉFT – lelki akupresszúra módszerről és az ÉFT pontok helyéről itt >>> találsz több infót és iránymutatást.

Elalvási nehézség kezelése, agyalás törlése otthon: íme a “kopogtatós” ÉFT gyakorlat linkje:

http://www.lelkirendrakas.hu/ajandekokolv/20170623-EFT_kopgyak_elalvasi_nehezseg.pdf

Ne érd be ennyivel, töltsd le az összes ÉFT gyakorlatot egy helyről PDF-ben, amiket feltettem és majd még felteszek ide a blogba! Plusz kapj még hasonló információkat is a stresszoldó (ön)kezelésekről! Ehhez nem kell mást tenned, mint feliratkozni az ajándék Lelkirendrakás stresszoldó (ön)kezelés hír-emailre:

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>               Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>

Te is szoktál nehezen el- és visszaaludni?
Milyen gondolataid, érzéseid vannak a visszaalvással kapcsolatban? Min agyalsz? Kérlek írd a hozzászólásokba! Köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kötelezően kitöltendő mező!

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom

Read previous post:
“Agyalás-talanítás” a köbön: Access Bars csere

Ilyen stresszoldó, felszabadító, életkönnyítő élményekről maradsz le, ha nem leszel Access Bars kezelő, és nem veszel részt Access Bars csere...

Close