Elsősegély szorongás és pánik esetén természetesen

Elsősegély szorongás és pánik esetén (freeimages / first-aid-kit-878051-m)

Elsősegély szorongás és pánik esetén (freeimages / first-aid-kit-878051-m)

Még nem írtam arról a blogon, hogy például mi az azonnali teendőd, ha nagyon rossz érzések, ijesztő negatív gondolatok törnek rád… de tegnap egy olvasói levél (amit ezúttal is megköszönök) rádöbbentett, hogy ez pedig fontos lenne. Hiszen napjainkban, ha nem vértezzük fel magunkat kellőképpen a külvilág egészségtelen befolyásai ellen, mindenkinél előfordulhat olyan helyzet, hogy rosszul lesz. Nekem is volt néhány ilyen esetem.

Tehát, ha rád tör a szorongás és a pánik, hogyan tudsz azonnal könnyíteni magadon, kijönni a pácból? Méghozzá az emberi lény mindennapi élettanát figyelembe véve, azt fejreállító vegyszerek nélkül, nem hétköznapi és egészségbarát módon, TERMÉSZETESEN?

Elsősegély szorongás és pánik esetén:

1. A képzelet használata

Pandóra szelencéje: bezárni a pánikot (freeimages / case-ilustration-1015897-m)

Pandóra szelencéje: bezárni a pánikot (freeimages / case-ilustration-1015897-m)

A fájdalmat és a félelmet képzeletben zárd be egy erős dobozba (vagy páncélszekrénybe, vagy hasonló helyre – ez lesz Pandora szelencéje), amit szintén képzeletben jó szorosan lakatolj le, hogy távol tudd magadtól tartani őket addig, amíg oldva nem lesznek. (alap: “Hogyan dobj vissza kenyérrel” című könyv >>> – arra is ötleteket ad neked, hogy milyen egyéb távoltartó eszközöket vethetsz be ilyen esetben – azaz, hogyan tudsz visszadobni a félelmeknek IS.”)

2. Szeretetmondatok

A félelem és a pánik legnagyobb elűzője az IGAZI szeretet. Ezért mondogass magadnak ilyen és ehhez hasonló mondatokat (alap: ÉFT).

  • Annak ellenére, hogy rossz állapotban vagyok, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • Annak ellenére, hogy bekövetkezéstől való félelemem van, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • Annak ellenére, hogy szívtáji fájdalom gyötör, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • Annak ellenére, hogy mellkasi égés fájdalomtól is szenvedek, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • Annak ellenére, hogy zsibbadás halálfélelem aggaszt, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • Annak ellenére, hogy gerinc és fejfájásom van, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • Annak ellenére, hogy ez mind egyszerre jön, és ez nagyon megrémít, és nem tudom mit tegyek, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • Annak ellenére, hogy az idő már oly hosszú, és annyira elfáradtam, mégis megpróbálom elfogadni magamat.
  • És így tovább. Minden nehéz érzelmet, illetve testi tünetet helyettesíts be a saját szavaiddal, ami előjön.

3. Masszázs, érintések

Az előbb felsorolt mondatok mondogatása közben a testednek az alábbi képeken bemutatott pontjain masszírozd magadat, a pontokat szépen sorba véve, egymás után (alap: ÉFT).

Elsősegély szorongás és pánik esetén: meridiánpontok kezelése

Elsősegély szorongás és pánik esetén: meridiánpontok kezelése

4. Vízivás

Elsősegély szorongás és pánik esetén: vízivás (freeimages / fresh-1126222-m)

Elsősegély szorongás és pánik esetén: vízivás (freeimages / fresh-1126222-m)

Ilyenkor szinte biztos, hogy a tested kifogyott a vízből, dehidratált állapotban van. Ezért igyál egy pohár tiszta vizet! Az agysejtjeidnek szüksége van a vízre. A masszázs közben amúgy is meg fogsz valószínűleg szomjazni, ez jó jel. Ebbe a vízbe, ha nincs benne, tehetsz egy pici tengeri sót is, mert könnyen lehet, hogy a testedben felborult a kálium-nátrium egyensúly. Ugyanis a szorongás és pánik okozta izomgörcsök és szívzavarok a sót is felemésztik a szervezetedből.

5. Vitamin- és ásványianyag pótlás

Ilyenkor szinte biztos, hogy a tested kifogyott egy vagy több, számára fontos tápanyagból is. Ezért ha tudsz, nagy adag (legalább 500 mg – nem tévedés!) organikus eredetű, lehetőség szerint vízben oldódó C vitamint vegyél be, és a bevételét megismételheted két óra múlva. Ez támogatja az agysejtjeid regenerálódását és az izmaid feszültségének oldódását. Ha bírod a savanyú ízt, megehetsz akár egy egész citromot is. És még további tápanyagokra is szüksége lehet a testednek, például Omega 3-ra, magnéziumra, stb.

6. Torna

Végezz 100 vállkörzést, 100 bokakörzést, és szintén 100-szor szorítsd össze és engedd el a farizmaidat. Vagy más hasonló, egyszerű és biztonságos tornagyakorlatokat is kitalálhatsz. Ez is oldja a feszültséget.

Az előbbieket kitartóan ismételd addig, amíg a tünetek enyhülnek vagy elmúlnak.

Váljék kedves egészségedre!

Neked vannak még hasonló, természetes stressz, szorongás és pánikűző praktikáid?

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>               Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom

Read previous post:
A jó, a rossz és az energiaáramlás: a keleti filozófiák igazsága

Mit teszek, ha egy lánc e-mail arra biztat, hogy mentsem meg a bolygót a "Gonosz bűzös leheletétől"? A keleti filozófiák...

Close