Érzelmi oldás, rendrakás – miért, hogyan?

Mostanában sokszor szorgalmaztam az írásokban az érzelmi oldást, rendrakást. Hogy minden kátyúból való kimászásnak ez a nagytakarítás az alapja az életben. Lehet, hogy sokan nem értik, hogy mire gondolok pontosan érzelmi oldás és rendrakás alatt. Ezért most tisztába szeretném tenni ezt az ügyet is, bár biztosan sokan nem fognak érte szeretni.

Érzelmi oldás: egészségtelen negatív gondolatok sikeres elűzése

Érzelmi oldás a villamoson is (freeimages / inside-the-tramway-232602-m)
Érzelmi oldás a villamoson is (freeimages / inside-the-tramway-232602-m)

Egy gyakorlati példával kezdem, ami velem történ meg. A minap nagy hassal felszálltam a tömött villamosra, és nem volt szabad ülőhely. Miközben álltam az ajtóhoz közel és kapaszkodtam, azon kaptam magamat, hogy elkezdenek romboló irányba menni a gondolataim és az érzéseim. Neheztelve figyeltem azokat az embereket, akik ültek, mindenféle csúnya dolgokat gondoltam róluk. Hogy milyen tiszteletlenek, érzéketlenek, udvariatlanok és utálatosak egy várandós nővel szemben. Meg hogy nem veszik észre, hogy fel kellene pattanniuk, és hasonlók. Aztán észbe kaptam, hogy ez a negatív gondolati spirál, a düh nem tesz jót nekem, csak magamat mérgezem, gyengítem vele. Ezért nekiálltam a stresszoldó kezelés >>> egy olyan formájának, amit tömegben is lehet végezni (az Online Önsegítő Klubban >>> több ilyet leírok). Ettől a testem és az agysejtjeim újra friss mikro-elektromágneses energiához jutottak, a neheztelésem és a stresszem elszállt, és mentő gondolataim támadtak. Ilyenek:

Érzelmi oldás: fellélegzés és az igazság

  • programozhattam volna agykontrollal vagy intuícióval >>>, hogy olyan helyen szálljak fel, ahol lesz ülőhely
  • ha akarnám, kinyithatnám a számat >>> és megkérhetnék valakit, hogy adja át a helyét
  • örülhetnék, hogy dejó, igazából nem is szorulok rá arra, hogy átadják a helyet, hiszen egészséges vagyok >>>. Nincs semmi baja a lábaimnak, és ha fél órás sétákat kibírok, az a pár villamosmegálló meg sem kottyan
  • És így tovább.

Figyeled? Kezdetben másokra koncentráltam, de sikerült a fókuszt áthelyeznem a saját állapotomra. És arra, hogy én mit tehetek magamért, mielőtt mástól kérek. És már csak azért sem kell az ilyeneken morognom, mert 80%-ban az emberek kedvesek, és átadják a helyüket, ha kell, ha nem. 🙂

Még egy jellemző példa olyan esetre, amikor égetően szükséges az érzelmi rendrakás. Nemrég egy kedves levélírótól kaptam egy e-mailt, ezúttal a Munkahelytaláló Tréning >>> kapcsán (köszönöm neki). Elmondása szerint azért nincs munkája, mert idősebb, és ezért nem őt, hanem a fiatalabbakat és a kapcsolattal rendelkezőket veszik fel dolgozni. És lehet, hogy ő neheztel, főleg azokra, akik úgy találnak munkát, hogy valakinek a valakijei, azaz, akiknek van “hátszelük”.

Érzelmi oldás: neheztelés nélkül könnyebb egészségesnek lenni

Érzelmi oldás: nem irigykedek, nekem is van, szerzek (freeimages / i-want-yours-1004641-m)
Érzelmi oldás: nem irigykedek, nekem is van, szerzek (freeimages / i-want-yours-1004641-m)

Bizony mondom Néked, a neheztelés emberi dolog, de hosszú távon senki esetében nem szerencsés érzelem! És az sem praktikus, ha túl sokat foglalkozunk másokkal. Igen, tudom, sokan azt tanultuk a környezetünktől, hogy a nálunk jobban élő, szerencsésebb, sikeresebb, egészségesebb, gazdagabb, sok baráttal rendelkező (az intuíciójukat valószínűleg nálunk eredményesebben használó) emberekre mindig ferde szemmel kell nézni. Morogni, irigykedni és kígyót-békát kiabálni kell rájuk, szapulni és szidni kell őket. És meg is kell fojtani őket egy kanál vízben, és hasonlók, de gondolj csak bele.

A zúgolódástól meg a fortyogástól lehet, hogy rövid távon meg fog könnyebbülni a lelkünk (és fontos is kiadni magunkból az ilyen negatív érzelmeket), de vajon hosszú távon jobb lesz nekünk tőlük? Szerintem nem! A tartós és értelmetlen neheztelés legtöbbször felesleges idő- és energiapocsékolás! Nem azoknak az embereknek életét teszi tönkre, akik iránt érezzük, hanem a mienket. Legyen szó barátról, szomszédról, főnökről, politikusról, vállalatról, bankról, és így tovább. A bemutatott esetben a düh például az email íróját akadályozza abban, hogy neki is legyenek olyan jó kapcsolatai, jó helyzetben levő barátai, amik által könnyebben munkát találhatna! És abban is szabotálja, hogy elmenjen egy ilyen emberhez, és tanuljon tőle, hogy mit csinál máshogy, mint ő!

Érzelmi oldás: gyors és kíméletes feszültség levezetés

Ne érts félre. Ha olyanom van, én is szoktam dühöngeni és pörölni (meglepő? :-)). Viszont törekszek rá, hogy gyorsan túllegyek rajta. Mert sokáig neheztelni tényleg olyan, mintha kiürítenénk a méregpoharat, és azt várnánk, hogy a másik haljon meg. És a hosszú nehezteléssel bevonzzuk a negatív eseményeket és a lehúzó embereket is az életünkbe, akiknek a közreműködésével tényleg lehetetlen helyzetekbe kerülünk. Ráadásul a neheztelés okozta stressz miatt nem lesznek jó ötleteink sem, hogy hogyan másszunk ki a kátyúból.

Na ezért gondolom azt, hogy igenis fontos rendet rakni az érzelmeink között. Még akkor is, ha ez egy hosszabb és munkaigényes folyamat. Az érzelmi rendrakás pont azt jelenti, hogy az összes begyűjtött lehúzó haragot, neheztelést, irigységet, bűntudatot, félelmet és a többit folyamatosan figyeljük magunkban, és ha előjönnek, akkor tisztítjuk őket különféle módokon. Ne mérgezzenek és gyengítsenek minket tovább! Ez a boldog élet és a bőség kulcsa. Ráadásul a neheztelés kiadása és oldása egyszerű lehet pl. a stresszoldó kezelésekkel >>> is. Ezen a weboldalon minden könyv >>>program >>>, és a “lélek-multivitamin” virág-homeo étrendkiegészítő Moksa Csepp >>> is erre hivatott, ha szakszerűen, személyre szabva és hosszú távon van használva. Hogy ezek közül kinek mi működik, az egyéni.

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>               Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>

Vajon hozzájárulás lehet az Életedhez egy napi szintű érzelmi oldás?