Érzelmi oldás, rendrakás – miért, hogyan?

Mostanában sokszor szorgalmaztam az írásokban az érzelmi oldást, rendrakást. Hogy minden kátyúból való kimászásnak ez a nagytakarítás az alapja az életben. Lehet, hogy sokan nem értik, hogy mire gondolok pontosan érzelmi oldás és rendrakás alatt. Ezért most tisztába szeretném tenni ezt az ügyet is, bár biztosan sokan nem fognak érte szeretni.

Érzelmi oldás: egészségtelen negatív gondolatok sikeres elűzése

Érzelmi oldás a villamoson is (freeimages / inside-the-tramway-232602-m)

Érzelmi oldás a villamoson is (freeimages / inside-the-tramway-232602-m)

Egy gyakorlati példával kezdem, ami velem történ meg. A minap nagy hassal felszálltam a tömött villamosra, és nem volt szabad ülőhely. Miközben álltam az ajtóhoz közel és kapaszkodtam, azon kaptam magamat, hogy elkezdenek romboló irányba menni a gondolataim és az érzéseim. Neheztelve figyeltem azokat az embereket, akik ültek, mindenféle csúnya dolgokat gondoltam róluk. Hogy milyen tiszteletlenek, érzéketlenek, udvariatlanok és utálatosak egy várandós nővel szemben. Meg hogy nem veszik észre, hogy fel kellene pattanniuk, és hasonlók. Aztán észbe kaptam, hogy ez a negatív gondolati spirál, a düh nem tesz jót nekem, csak magamat mérgezem, gyengítem vele. Ezért nekiálltam a stresszoldó kezelés >>> egy olyan formájának, amit tömegben is lehet végezni (az Online Önsegítő Klubban >>> több ilyet leírok). Ettől a testem és az agysejtjeim újra friss mikro-elektromágneses energiához jutottak, a neheztelésem és a stresszem elszállt, és mentő gondolataim támadtak. Ilyenek:

Érzelmi oldás: fellélegzés és az igazság

  • programozhattam volna agykontrollal vagy intuícióval >>>, hogy olyan helyen szálljak fel, ahol lesz ülőhely
  • ha akarnám, kinyithatnám a számat >>> és megkérhetnék valakit, hogy adja át a helyét
  • örülhetnék, hogy dejó, igazából nem is szorulok rá arra, hogy átadják a helyet, hiszen egészséges vagyok >>>. Nincs semmi baja a lábaimnak, és ha fél órás sétákat kibírok, az a pár villamosmegálló meg sem kottyan
  • És így tovább.

Figyeled? Kezdetben másokra koncentráltam, de sikerült a fókuszt áthelyeznem a saját állapotomra. És arra, hogy én mit tehetek magamért, mielőtt mástól kérek. És már csak azért sem kell az ilyeneken morognom, mert 80%-ban az emberek kedvesek, és átadják a helyüket, ha kell, ha nem. 🙂

Még egy jellemző példa olyan esetre, amikor égetően szükséges az érzelmi rendrakás. Nemrég egy kedves levélírótól kaptam egy e-mailt, ezúttal a Munkahelytaláló Tréning >>> kapcsán (köszönöm neki). Elmondása szerint azért nincs munkája, mert idősebb, és ezért nem őt, hanem a fiatalabbakat és a kapcsolattal rendelkezőket veszik fel dolgozni. És lehet, hogy ő neheztel, főleg azokra, akik úgy találnak munkát, hogy valakinek a valakijei, azaz, akiknek van “hátszelük”.

Érzelmi oldás: neheztelés nélkül könnyebb egészségesnek lenni

Érzelmi oldás: nem irigykedek, nekem is van, szerzek (freeimages / i-want-yours-1004641-m)

Érzelmi oldás: nem irigykedek, nekem is van, szerzek (freeimages / i-want-yours-1004641-m)

Bizony mondom Néked, a neheztelés emberi dolog, de hosszú távon senki esetében nem szerencsés érzelem! És az sem praktikus, ha túl sokat foglalkozunk másokkal. Igen, tudom, sokan azt tanultuk a környezetünktől, hogy a nálunk jobban élő, szerencsésebb, sikeresebb, egészségesebb, gazdagabb, sok baráttal rendelkező (az intuíciójukat valószínűleg nálunk eredményesebben használó) emberekre mindig ferde szemmel kell nézni. Morogni, irigykedni és kígyót-békát kiabálni kell rájuk, szapulni és szidni kell őket. És meg is kell fojtani őket egy kanál vízben, és hasonlók, de gondolj csak bele.

A zúgolódástól meg a fortyogástól lehet, hogy rövid távon meg fog könnyebbülni a lelkünk (és fontos is kiadni magunkból az ilyen negatív érzelmeket), de vajon hosszú távon jobb lesz nekünk tőlük? Szerintem nem! A tartós és értelmetlen neheztelés legtöbbször felesleges idő- és energiapocsékolás! Nem azoknak az embereknek életét teszi tönkre, akik iránt érezzük, hanem a mienket. Legyen szó barátról, szomszédról, főnökről, politikusról, vállalatról, bankról, és így tovább. A bemutatott esetben a düh például az email íróját akadályozza abban, hogy neki is legyenek olyan jó kapcsolatai, jó helyzetben levő barátai, amik által könnyebben munkát találhatna! És abban is szabotálja, hogy elmenjen egy ilyen emberhez, és tanuljon tőle, hogy mit csinál máshogy, mint ő!

Érzelmi oldás: gyors és kíméletes feszültség levezetés

Ne érts félre. Ha olyanom van, én is szoktam dühöngeni és pörölni (meglepő? :-)). Viszont törekszek rá, hogy gyorsan túllegyek rajta. Mert sokáig neheztelni tényleg olyan, mintha kiürítenénk a méregpoharat, és azt várnánk, hogy a másik haljon meg. És a hosszú nehezteléssel bevonzzuk a negatív eseményeket és a lehúzó embereket is az életünkbe, akiknek a közreműködésével tényleg lehetetlen helyzetekbe kerülünk. Ráadásul a neheztelés okozta stressz miatt nem lesznek jó ötleteink sem, hogy hogyan másszunk ki a kátyúból.

Na ezért gondolom azt, hogy igenis fontos rendet rakni az érzelmeink között. Még akkor is, ha ez egy hosszabb és munkaigényes folyamat. Az érzelmi rendrakás pont azt jelenti, hogy az összes begyűjtött lehúzó haragot, neheztelést, irigységet, bűntudatot, félelmet és a többit folyamatosan figyeljük magunkban, és ha előjönnek, akkor tisztítjuk őket különféle módokon. Ne mérgezzenek és gyengítsenek minket tovább! Ez a boldog élet és a bőség kulcsa. Ráadásul a neheztelés kiadása és oldása egyszerű lehet pl. a stresszoldó kezelésekkel >>> is. Ezen a weboldalon minden könyv >>>program >>>, és a “lélek-multivitamin” virág-homeo étrendkiegészítő Moksa Csepp >>> is erre hivatott, ha szakszerűen, személyre szabva és hosszú távon van használva. Hogy ezek közül kinek mi működik, az egyéni.

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>               Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>

Vajon hozzájárulás lehet az Életedhez egy napi szintű érzelmi oldás?

hozzászólás

  1. Teri szerint:

    Kedves Titi!

    Ha többen felismernénk, hogy a mások iránt érzett haragunk nekünk árt és nem annak, aki iránt érezzük és hogy mások tettein és gondolatain nem tudunk változtatni, csak azon, hogy mennyi időt, energiát fektetünk abba, akkor elégedettebbek lennénk. Csak azon tudunk változtatni, hogy miként reagálunk az eseményekre. A dolgok történnek tőlünk függetlenül. Csakhogy van valami előny abban, hogy körülményeink és mások áldozata legyünk. Ha azt az előnyt felismerjük és elengedjük, akkor egész máshogy állunk a dolgokhoz.

  2. Bogi szerint:

    Sziasztok,

    Nagyon tetszik ez a cikk, összefoglal mindent amivel napi szinten találkozunk. Automatikusan reagál az ember, ahogy belerögzítették, ahogy írod a negatív véleményezés, valakiről a rosszat hamarabb elhinni mint a jót stb..
    Sajnos sokaknak ez nem jut eszébe, hogy pozitívra kanyarítsák gondolatmenetüket. Két dolgot mondanak: 1.szentimentális vagy, 2. vagy hülye mert röhögsz mint a fakutya. ( Ez személyes élményem) Viszont tapasztaltam azt is, hogy az emberek mind vágynak a szeretetre és a szentimentális beszédre, az ÉRZÉSEKRE. Kemény arcok a buszon , utcán ,de ha mosolygok csodálkoznak, vagy ellágyulnak. Vagyunk egy páran, akiknek bejön , varázsolunk pozitív életet magunknak, és ezért majd mások is felfigyelnek erre!
    Egyetértek Titivel és Terivel, örülök, hogy ti is inkább a szeretetre szavaztok! 🙂

  3. Titi szerint:

    Teri, Bogi,

    Köszönöm szépen a hasznos észrevételeket.

    Teri, igen, van sok előnye is a tünethalmazoknak és a peches flótás szindrómának. 🙂 Egy gyengébbet például jó eséllyel babusgatnak és szeretgetnek, amire minden ember vágyik (viszont ez egészséges esetben a pici gyerekek kiváltsága kellene hogy legyen). Ezt hívja az ÉFT pszichés ellenállásnak, dióhéjban rosszullét vágynak. Most hogy szóba került, erről is lesz írás.

  4. Ancsa szerint:

    Szia Titi!

    Hú, ez a beírás nagyon eltalált, főleg az első példa. Az első terhességemnél a “fellegekben járva” rengetegen átadták a helyüket. A másodiknál viszont nem mindig voltam annyira feldobott, az elején nem is adták át a helyet, és ebbe annyira beleéltem magam -“így meg változtak az emberek, felháborító, stb” -hogy a továbbiakban szinte soha nem adták át, sőt, amikor babakocsit cipeltem, akkor sem segítettek felszállni.
    Egyszer kipróbáltam, hogy előző nap rákészültem a másnapi utazásra, agykontrollal programoztam, hogy mindenki kedves, előzékeny lesz velem, és mivel ezt előre elhittem, kifejezetten feldobott hangulatban indultam el.
    A hatás döbbenetes volt! Az emberek versenyeztek, hogy ki segítsen. A földalattin egy nő utánam rohant, hogy megkérdezze, segíthet-e? (Az arcomat nem is látta, de ennyire működött a pozitív kisugárzás).
    A metrón átszállva egy ellenőr felcipelte egyedül a babakocsit a lépcsőn, közben kedvesen megkérdezte, hogy “csak így egyedül utazik, nem nehéz így cipelni a kocsit?”.
    Hát egy életre szóló lecke volt arról, hogy kinek is kell megváltozni, hogy jobban menjenek a dolgok:)

  5. sarah szerint:

    Egyetértek a cikkel.
    Mégis, az én életemben nagyon sokszor, az adott sokkal-sokkal nagyobb erőt és kilátástalan helyzetben reményt, ha gyűlöltem. Tudom, most sokan felhördülnek, és utána már én is szégyelltem magam,de abban a pillanatban erősnek éreztem magam, úgy éreztem akkor, hogy mindent kibírok,még ha fát vágnak is a hátamon.

  6. Én is egyetértek a cikk írójával!
    Bár lehet, én más szavakat használnék.
    Azt gondolom, hogy a saját érzelmeinkért, teljes mértékben mi vagyunk a felelősek.
    Ha ezt felismerjük akkor olyan szabadságra tehetünk szert, amiből hatalmas előnyünk származhat. Ugyanakkor, az erős érzelmek nagy, de olykor kontrollálatlan erőt jelenthetnek, melyek nem mindig hasznosak számunkra. Olvastam arról, hogy olykor emberek embertelen helyzetekben, pl. fogolytáborokban, felismerték, hogy még ilyen környezetben is, ők azok akik felelősek igazán az érzelmeikért. Ehhez képest nekünk a való életben könnyebb dolgunk van.
    Sajnos a negatív érzelmek, leginkább saját fizikai testünket, lelki életünket károsítja, tehát igazán már önös érdek is azt diktálja, hogy engedjük el ezeket az érzéseke, és használjunk más megoldásokat. Ilyen megoldás az asszersivítás is, azaz mások személyének tisztelete mellett saját érdekeink, személyünk érvényesítése.
    Persze tudom, mind ezt mondani olykor könnyebb, mint megtenni, de szorgalmasan gyakorolni kell! 🙂
    Sok sikert ehhez a munkához!

  7. Titi szerint:

    Sziasztok!

    Csak egy hozzáfűzés:
    Mondani könnyebb, mint megtenni: azért érdemes használni az ÉFT-t vagy hozzá hasonló módszert, hogy megtenni is könnyű legyen! 😉

    Jó kopogtatást,
    SzT

  8. Igen az ÉFT is egy nagyszerű segítség. Érdemes használni!:-)
    Egy másik jó megoldás a gyorsabb fejéődéshez, ha egy képzett coach segítségér veszed igénybe! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kötelezően kitöltendő mező!

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom

Read previous post:
Testem, testem, mondd meg nékem. Mit? Intuíció fejlesztése

Leginkább a belső hangodra (intuíció, megérzés) és a tested jelzéseire érdemes hallgatni, mert ő mindig jót mond. De hogyan? Íme...

Close