Ha rosszul alszol… alvászavar ellen házilag, természetesen

Ha általános nyugtalansággal, stresszel, szorongásokkal és alvászavarokkal küzdesz, mert például lefekvés után csak mennek, mennek a gondolatok a fejedben, és nem tudod őket elküldeni, akkor biztosan nagyon vágysz már egy frissítő alvásra. Ehhez adok természetes, egyszerű és praktikus, házilag is bevethető ALAP tippeket neked.

Lássuk, hogy nekünk családilag milyen alapok váltak be alvászavar ellen házilag, természetesen, alvástámogatás gyanánt!

Alvászavar ellen házilag 1: megfelelő alvókörnyezet

Alvászavar ellen házilag: tönkölyhéj párna!
Alvászavar ellen házilag: tönkölyhéj párna!

Szükséges egy kényelmes ágy (mi franciaágyon alszunk), egy egészséges és kényelmes párna (javaslom a tönkölyhéj töltetű párnát >>>), egy egészséges takaró (nálunk gyapjútöltetes paplan a nyerő), egészséges ágyneműhuzat (mi a lenvászon keverékre esküszünk) és természetes hálóviselet (hidegben lehetőleg pamut, melegben szatén vagy selyem). Ezen kívül szükséges a szobában megfelelő páratartalmat és hőmérsékletet fenntartani. És persze csend, nyugalom, sötétség! Ezekre ne sajnáljuk a ráfordítást, bőven megtérülnek az életünkben!

Alvászavar ellen házilag 2: séta a friss levegőn

Napjainkban sokan nem szánnak időt arra, hogy naponta fél-egy órát a friss levegőn töltsenek. Így aztán az agysejtjeik nem jutnak megfelelő mennyiségű oxigénhez, ami az alvásban is megbosszulhatja magát. Inkább ne kövessük a példájukat, mindig tervezzünk be saját magunknak időt a sétára és a mozgásra! Bőven meg fog térülni, és biztos, hogy vannak olyan tevékenységeink, amelyeket el lehet hagyni ennek érdekében (például a Híradó megnézése).

Alvászavar ellen házilag 3: odafigyelés a vízfogyasztásra

Alvászavar ellen házilag: a vízfogyasztás az agy támogatója! (freeimages / glass-of-water-979662-m)
Alvászavar ellen házilag: a vízfogyasztás az agy támogatója! (freeimages / glass-of-water-979662-m)

Azaz, megfelelő mennyiségű, tiszta, alacsony ásványianyag tartalmú víz fogyasztása nap közben! Tapasztalataim szerint, ha nem iszunk elég vizet, az agysejtjeink nem lesznek eléggé hidratálva, és fura gondolatokat, szorongásokat, alvászavart is produkálhatnak! Ezért nap közben igyunk elég vizet, 2-3 litert (testsúlytól függően), méghozzá mindig éhgyomorra! Az étkezés után elfogyasztott víz csak felhígítja a gyomorsavat és megnehezíti az emésztést. Este is igyunk vizet!
Hogy milyen vizet javasolok? Nekünk ozmózisos házi víztisztító >>> berendezésünk van vagy már 5 éve, annak a vizét isszuk, és kiváló a közérzetünk tőle. Egy ilyen berendezés a pénztárcánkat is nagyon kíméli, és például az arzéntól is védve vagyunk vele! Így két szorongásforrással kevesebb, nyugodt alvást biztosít: az anyagiakat tekintve is jól járunk, és az egészségünkkel kapcsolatos stresszeink is csökkenhetnek.
(természetesen a táplálkozásra is oda kell figyelni: például este 7 után gyümölcsön kívül mást már nem szerencsés enni, de ez külön téma)

Alvászavar ellen házilag 4: három kellemes dolog a napunkban

Ezt a tippet egy kedves ismerősömtől hallottam, hogy lefekvés előtt meg kell keresni három SAJÁT kellemes élményt, ami aznap ért minket, és arra gondolni. Ez tulajdonképpen relaxáltató hatású, ellazít minket, és könnyebben elalhatunk. Biztosra veszem, hogy erre mindenki képes, azaz mindenki tud három saját kellemes élményt találni a napjában, és fel tudja őket idézni elalvás előtt. Teljesen mindegy, hogy egy szép virág, egy kedves levél vagy a gyerkőc egy aranyos megnyilvánulása volt, az a lényeg, hogy ellazítson minket.

Hogy nekem milyen kellemes, ellazító élményeim voltak például tegnap? A lánykám a szokásosnál is elbűvölőbb volt fürdés közben, jót játszottunk a kádban. Meg aztán bekötötték a digitális kábeltévénket a lányom kedvenc mesecsatornájával, amit én is szeretek nézni. És sok kedves emailt is kaptam.

Ennyi lenne a nyugodt alvás ALAP titka? Nálunk igen!

Neked vannak még szokatlan, elalvást támogató praktikáid?

Ha pedig ezek mégsem elegek: vajon történhet változás az alvászavarunkban például a “lélek-multivitamin” étrendkiegészítő virág-homeo Moksa Csepp >>> hosszabb és szakszerű szedése, és/vagy néhány stresszoldó kezelés >>> mellett? Nem tudjuk előre, ez mindenkinél egyéni.

Kérem az ajándék alap információkat a Moksa Cseppről >>>     Rendelek Moksa Cseppet >>>

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>