Ha rosszul alszol… alvászavar ellen házilag, természetesen

Ha általános nyugtalansággal, stresszel, szorongásokkal és alvászavarokkal küzdesz, mert például lefekvés után csak mennek, mennek a gondolatok a fejedben, és nem tudod őket elküldeni, akkor biztosan nagyon vágysz már egy frissítő alvásra. Ehhez adok természetes, egyszerű és praktikus, házilag is bevethető ALAP tippeket neked.

Lássuk, hogy nekünk családilag milyen alapok váltak be alvászavar ellen házilag, természetesen, alvástámogatás gyanánt!

Alvászavar ellen házilag 1: megfelelő alvókörnyezet

Alvászavar ellen házilag: tönkölyhéj párna!

Alvászavar ellen házilag: tönkölyhéj párna!

Szükséges egy kényelmes ágy (mi franciaágyon alszunk), egy egészséges és kényelmes párna (javaslom a tönkölyhéj töltetű párnát >>>), egy egészséges takaró (nálunk gyapjútöltetes paplan a nyerő), egészséges ágyneműhuzat (mi a lenvászon keverékre esküszünk) és természetes hálóviselet (hidegben lehetőleg pamut, melegben szatén vagy selyem). Ezen kívül szükséges a szobában megfelelő páratartalmat és hőmérsékletet fenntartani. És persze csend, nyugalom, sötétség! Ezekre ne sajnáljuk a ráfordítást, bőven megtérülnek az életünkben!

Alvászavar ellen házilag 2: séta a friss levegőn

Napjainkban sokan nem szánnak időt arra, hogy naponta fél-egy órát a friss levegőn töltsenek. Így aztán az agysejtjeik nem jutnak megfelelő mennyiségű oxigénhez, ami az alvásban is megbosszulhatja magát. Inkább ne kövessük a példájukat, mindig tervezzünk be saját magunknak időt a sétára és a mozgásra! Bőven meg fog térülni, és biztos, hogy vannak olyan tevékenységeink, amelyeket el lehet hagyni ennek érdekében (például a Híradó megnézése).

Alvászavar ellen házilag 3: odafigyelés a vízfogyasztásra

Alvászavar ellen házilag: a vízfogyasztás az agy támogatója! (freeimages / glass-of-water-979662-m)

Alvászavar ellen házilag: a vízfogyasztás az agy támogatója! (freeimages / glass-of-water-979662-m)

Azaz, megfelelő mennyiségű, tiszta, alacsony ásványianyag tartalmú víz fogyasztása nap közben! Tapasztalataim szerint, ha nem iszunk elég vizet, az agysejtjeink nem lesznek eléggé hidratálva, és fura gondolatokat, szorongásokat, alvászavart is produkálhatnak! Ezért nap közben igyunk elég vizet, 2-3 litert (testsúlytól függően), méghozzá mindig éhgyomorra! Az étkezés után elfogyasztott víz csak felhígítja a gyomorsavat és megnehezíti az emésztést. Este is igyunk vizet!
Hogy milyen vizet javasolok? Nekünk ozmózisos házi víztisztító >>> berendezésünk van vagy már 5 éve, annak a vizét isszuk, és kiváló a közérzetünk tőle. Egy ilyen berendezés a pénztárcánkat is nagyon kíméli, és például az arzéntól is védve vagyunk vele! Így két szorongásforrással kevesebb, nyugodt alvást biztosít: az anyagiakat tekintve is jól járunk, és az egészségünkkel kapcsolatos stresszeink is csökkenhetnek.
(természetesen a táplálkozásra is oda kell figyelni: este 7 után gyümölcsön kívül mást már nem szerencsés enni, de ez külön téma)

Alvászavar ellen házilag 4: három kellemes dolog a napunkban

Ezt a tippet egy kedves ismerősömtől hallottam, hogy lefekvés előtt meg kell keresni három SAJÁT kellemes élményt, ami aznap ért minket, és arra gondolni. Ez tulajdonképpen relaxáltató hatású, ellazít minket, és könnyebben elalhatunk. Biztosra veszem, hogy erre mindenki képes, azaz mindenki tud három saját kellemes élményt találni a napjában, és fel tudja őket idézni elalvás előtt. Teljesen mindegy, hogy egy szép virág, egy kedves levél vagy a gyerkőc egy aranyos megnyilvánulása volt, az a lényeg, hogy ellazítson minket.

Hogy nekem milyen kellemes, ellazító élményeim voltak például tegnap? A lánykám a szokásosnál is elbűvölőbb volt fürdés közben, jót játszottunk a kádban. Meg aztán bekötötték a digitális kábeltévénket a lányom kedvenc mesecsatornájával, amit én is szeretek nézni. És sok kedves emailt is kaptam.

Ennyi lenne a nyugodt alvás ALAP titka? Nálunk igen!

Neked vannak még szokatlan, elalvást támogató praktikáid?

Ha pedig ezek mégsem elegek: vajon történhet változás az alvászavarunkban például a “lélek-multivitamin” étrendkiegészítő virág-homeo Moksa Csepp >>> hosszabb és szakszerű szedése, és/vagy néhány stresszoldó kezelés >>> mellett? Nem tudjuk előre, ez mindenkinél egyéni.

Kérem az ajándék alap információkat a Moksa Cseppről >>>     Rendelek Moksa Cseppet >>>

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>

hozzászólás

  1. Kriszti szerint:

    Nagyon jó az irás, köszönöm szépen! Én arra jöttem rá, hogy a nyugtalanitó felmerülő gondolataimat nem érdemes elnyomni, mert valamire akarnak emlékeztetni, amit nem merek végiggondolni, és nappal mindenféle ingerekkel elnyomom a késztetést. Egyik alkalommal elhatároztam hogy végiggondolom, először vagy egy órát rémisztőbbnél rémisztőbb értelmetlen félelmek jöttek fel, aztán egyszer csak összeállt a probléma lényege, és meg is találtam rá a megoldást. Szerintem 99%-ban a szorongást valami valós probléma okozza, amit nem merünk végiggondolni és inkább elrejtjük magunkban. Mikor pedig elővennénk és megvizsgálnánk, mintha hűlt helye lenne. Néha az álmatlanság áldás, amikor lehetőségünk van magunkba nézni.

  2. Gyulai Izabella szerint:

    Kedves Titi koszonom a jo tanacsokat,igen en is elleg rossz alvo vagyok hamar elalszom asztan ejfeltajt megebredek es alig tudok vissza aludni es ez nem jo.
    Mostanaban lefekves elott megnezem egy filmet hogy az agy kikapcsoljon es asztan talan valamivel jobb

  3. Eva szerint:

    En nagyon szeretem a termeszetet, igy az erdot es a tengert, s a mezot is.
    Amikor lefekszem, mindig meditalok, s mindig oda kepzelem
    Magamat, amihez kedvem van.
    Ezt valamikor olvastam es Nekem bevallt.
    Az erdoben, mindig ugy erzem Magam, mint egy madar, a tengerben, mint egy hal, es sikerul pl. ugy alomba ringatni
    Magam, hogy eszre sem veszem, mivel atadom Magam a tenger hullamainak.

    ki kell probalni, En mar evek ota alkalmazom!

  4. Prech Kati szerint:

    Álmatlanságra nagyon jó Eőry Ajándok által javasolt 312 meridiángyakorlat hasi légzése: “A második feladat, az „1”-esnek hívott gyakorlat nem más, mint a hasi légzés: 4-5 percen keresztül. Nagyon fontos, hogy eközben a mellkas ne mozogjon, koncentráljunk a köldök alatti területre. A hasi légzés azért fontos – tudtuk meg- mert az összes fő meridián (Vese, Gyomor, Lép, Máj) a hasunkon keresztül húzódik, és a hasi légzéssel energetikailag aktivizálódik. Növeli a máj aktivitását, gyógyítja az álmatlanságot,…” és sok mást is. Mellé elalvás előtt 10 csepp Moksa, – még a kellemes álmok is visszatérnek!
    Szeretettel ajánlom mindenkinek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kötelezően kitöltendő mező!

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom

Read previous post:
Nem akarok változni. Változzon ő! Avagy a családi ellentétek

Mit takar, ha valakit családi ellentétek miatt meg akarunk változtatni, mert nem jól viseljük az egyéniségét és/vagy a viselkedését? A...

Close