Idegrendszer táplálása magnéziummal – milyet és hogyan?

Bőven van még folytatás az előző kettő íráshoz… Itt találhatóak: magnéziumos idegrendszer erősítés 1, magnéziumos idegrendszer erősítés 2 – ezek összességében arról szóltak, hogy magnézium nélkül nincs élet. Tehát érdemes törekedni rá, hogy ezt az ásványi anyagot a testünk sejtjeiben tudjuk tartani megfelelő szinten, ez az idegrendszer táplálása érdekében rendkívül lényeges kérdés! Hogy sikerüljön bent tartani, azt is jó tudni, hogy alapvetően (és fontos kiemelni, hogy ALAPVETŐEN, ideális körülmények közepette) hogyan tudjuk bevinni.

Idegrendszer táplálása magnéziumgazdag táplálkozással

Avagy, milyen táplálékokban van szerves, az emberi sejtek számára jól hasznosuló magnézium? Ha megfelelően állítják elő őket, akkor például ezekben:

Idegrendszer táplálása zöld levelekkel (freeimages / spinach-1327540)
Idegrendszer táplálása zöld levelekkel (freeimages / spinach-1327540)
  • Zöldségek, zöld levelek (a magnézium a zöld levél klorofilljának központi része): spenót, sóska, kelkáposzta, búzafű, brokkoli, stb. és a cékla, stb.
  • Gyümölcsök: banán, alma, körte, citrusfélék, stb.
  • Olajos magvak: dió, mandula, napraforgó, tökmag, pisztácia, földimogyoró, lenmag, stb.
  • Hüvelyesek: bab, lencse, sárgaborsó, stb.
  • Teljes kiőrlésű gabonafélék: tönkölybúza, búzakorpa, rozs, zab, barna rizs, köles, árpa, stb.
  • “Gyógy”(táp)gombák: például a ganoderma lucidumban 15x annyi magnézium van, mint a brokkoliban.
  • Egyebek: halak (pl. a tonhal), jó minőségű étcsokoládé, stb.
  • És egyes, természetben megtalálható sók. (A Vatera piaci standunkon rendszeresen találhatsz magnéziummal dúsított, természetes alapú asztali sót.)
  • Stb.

Magnéziumos táplálék kiegészítők – ha nem sikerül máshogy

Ha nem megy az élelmiszerekből való bevitel, mert például nincs bennük elég magnézium, más megoldást kell találni. Erre lennének hivatottak az étrendkiegészítők, amikből sokféle van, többféle magnéziumvegyülettel. Mindegyik máshogy hasznosul és más mennyiségben tartalmazza az elemi magnézium iont, ennek érdemes részletesebben utánanézni.

  • Rosszabbul hasznosuló magnéziumvegyületek: magnézium-oxid.
  • Jobban hasznosuló magnéziumvegyületek: magnézium glicinát, magnézium citrát, magnézium aszkorbát, magnézium malát, magnézium taurát, magnesium L-treonát, magnézium orotát, magnézium klorid.

Idegrendszer táplálása magnéziummal bőrön keresztül (?)

Magnézium a tengervízből is felszívódik (freeimages / exercise-by-the-sea-1555326)
Magnézium a tengervízből is felszívódik (freeimages / exercise-by-the-sea-1555326)

Egy további fontos információ emésztőrendszeri zavarokkal küzdő embereknek, akiknek a táplálékkal vagy a táplálék kiegészítésével bevitt ásványi anyagok sem tudnak optimálisan hasznosulni. Ha sós vízben, például tengerben vagy jó minőségű fürdősóban fürdünk; vagy ásványi anyagokban gazdag talajon mászkálunk mezítláb, a bőrünkön keresztül is felszívódik a magnézium! Ezért is lehetséges az is, hogy a 2 hetes tengerparti nyaralásról (energiával – amit ugye a magnézium használata biztosít…) feltöltődve és szinte kicserélve tudunk hazajönni! (A Vatera piaci standunkon rendszeresen találhatsz néhány egészségbarát kozmetikai jellegű terméket, amellyel ezt a bőrön keresztül való felszívódási folyamatot utánozhatjuk.)

A te tested sejtjei milyen magnéziumot szeretnének most?

Ui: a 7-es Schüssler só szakszerű alkalmazása segíti a magnézium felszívódását az emberi szervezetben. 🙂

Dr Kuti Vilma: Egészségvédelem - másképpen (életünk és a magnézium)

Ajánlott könyv: Dr. Kuti Vilma: Egészségvédelem – másképpen (életünk és a magnézium)

Katt erre a linkre: a Vatera standunkon rendszeresen találsz belőle megvásárolható példányt. Ha nincs, de szeretnél, írj nekem a Kapcsolat oldalról!