Kimászás a kátyúból – boldogtalanság kezelése

Boldogtalanság kezelése: struccpolitika helyett (freeimages / female-ostrich-198799-m)
Boldogtalanság kezelése: struccpolitika helyett (freeimages / female-ostrich-198799-m)

Az előző bejegyzésben (Miért jó kátyúban lenni? >>>) arról volt szó, hogy miért jó pechesnek, sikertelennek, nem egészségesnek, szegénynek, magányosnak, stb. lenni. Azt is kifejtettem, hogy véleményem szerint ezt a negatív helyzetet a környezetünktől eltanult, nem nekünk való helyzetünkkel kapcsolatos pozitív, és a változással kapcsolatos negatív, egészségtelen tévhiteink, hozzáállásunk, lelkünkben élő butaságokban miatt tartjuk egészségesnek és “élvezzük”. Ez az struccpolitika, amiért nem teszünk kitartóan lépéseket azért, hogy kikerüljünk a szerencsétlenségből, amiért inkább csak panaszkodunk, hogy de rossz nekünk.

Ez a “tünet élvezés” az ÉFT-ben >>> konkrétan meg van nevezve: pszichés ellenállásnak, pszichológiai reverziónak hívjuk. A test szintjén a pszichés ellenállás úgy jelenik meg, hogy a testünk mikro-elektromágneses energiavezetékein, a meridiánokon az egészségessel ellentétes irányban folyik az elektromágneses energia. Továbbá ilyenkor az agyunk elektromágneses tevékenysége sem működik egészségesen, nem szolgálja azt, hogy a testünk egészséges állapotban tudjon lenni.

Mi szükséges ahhoz, hogy elinduljunk a változás útján? Ennek a munkának öt pillére is van:

Boldogtalanság kezelése: elismerem, hogy valami nem az igazi

Célszerű kikapcsolni a struccpolitikát, elfogadni a kátyút, a rossz helyzetet, elismerni, hogy helyzet van. Amíg ez nem történik meg, addig nincs min változtatni, hiszen minden oké, ugye? Az ÉFT-zés során erre szolgál Ráhangolódás nevű hadművelet, ami a pszichés ellenállást megváltoztatja. Nagyon dióhéjban ez azt jelenti, hogy megnevezzük a zavart, és a jelenléte ellenére elfogadjuk magunkat. Pl. “Annak ellenére, hogy most éppen padlón vagyok, mégis elfogadom magamat.” Hogy milyen zavarok lehetnek, és azokon milyen mondatokkal lehet változtatni? Erről a Trükkös pozitív megerősítések gyűjteményét a Lelkirendrakás stresszoldó (ön)kezelés hír-emil >>> feliratkozói ajándékba megkapják hozzájárulásnak.

Ezután pedig:

Boldogtalanság kezelése: legyen vonzó a változás lehetősége

Célszerű erősíteni a nekünk való másmilyen helyzet (szerencse, siker, egészség, gazdagság, boldog párkapcsolat, sok barát, stb.), a kátyúból való kimászás vonzerejét saját magunk számára. Azt hiszem, ezt hívjuk motivációnak. Pl. érdemes azt a hitet táplálni magunkban, hogy párkapcsolatban élni kellemes is lehet, ha a partnerünkkel kijövünk. És hogy akkor is lehetünk értékes és szeretni való emberek, ha mostantól kicsit többet foglalkozunk magunkkal! (Figyelem! Sokan ezt a motivációt tartják a kátyúból való kimászás egyetlen feltételének. Ez valóban nagyon fontos, de ha nagyon erős a számunkra ideális helyzettel szembeni félelem, akkor nem elégséges. Ha ez lenne az egyetlen feltétel, akkor nem lennének olyan sokan pácban! Ezért még további feltételek is vannak:)

Boldogtalanság kezelése: megtenni az első lépést (freeimages / start-166015-m)
Boldogtalanság kezelése: megtenni az első lépést (freeimages / start-166015-m)

Boldogtalanság kezelése: legyen taszító az egészségtelen állapot

Célszerű erősíteni a negatív helyzet (szerencsétlenség, pech, rosszullét, szegénység, magány, egyedüllét, stb.) iránti ellenszenvünket, azzal, hogy összegyűjtjük a hátrányait. Ezt nevezhetjük önhergelésnek. 🙂 Pl. ha nincs elég pénzünk, akkor megnézhetjük, hogy milyen sok lehetőségtől esünk el miatta, amire egyébként szükségünk lenne. (És nem azzal magyarázni a pechünket, hogy pénzből mi mindent NEM lehet venni, mint ahogy itt írtam: Pénzstressz… >>>.) Pl. ha nagyon szükségünk lenne egy egészséges cipőre, ami sokba kerül, elkezdhetünk dühösek lenni a helyzetre, hogy miért nem tudjuk megvenni, pedig de jólesne benne sétálni, mennyi hátfájástól kímélne meg bennünket!

Boldogtalanság kezelése: egészséges gondolatok és érzések kialakítása

  • Célszerű gyengíteni a félelmet a megváltozott helyzet iránt – ezt hívhatjuk stresszoldásnak. Pl. azt mondjuk magunknak, hogy EDDIG ugyan nem valami ideális tapasztalataink voltak a munkahelytalálás terén, de… Ez csak azért történt, mert nem valami egészségesen választottunk, nem muszáj ennek így lennie. És hogy akkor is értékes emberek emberek maradunk, ha bizonyos emberi kapcsolataink véget fognak érni és valakik irigykedni fognak ránk, mert új és értékesebb kapcsolataink fognak születni. És hogy bizony tényleg minden kezdet nehéz >>>, és nem kell tökéletesnek lenni >>>!
  • Célszerű gyengíteni a negatív helyzet iránt érzett vonzalmunkat. Pl. ha vonz a cigaretta, akkor… de tudod, mit? Ezt írd meg Te, hogy szerinted hogyan lehet kifogni a szelet a vitorlájából! Szeretettel várok még példákat az előbbiekhez is a hozzászólásokba! Köszönöm!

És ha még nem tetted meg, jusson eszedbe a következő kérdőívekben bejelölni, hogy milyen kátyúban vagy most, milyen zavaraid vannak, hogy lássam, mivel kell foglalkozni:

Milyen életviteli elakadásod a legzavaróbb jelenleg számodra?

View Results

Betöltés ... Betöltés ...

Milyen egészségi tüneted a legzavaróbb jelenleg számodra?

View Results

Betöltés ... Betöltés ...