Lélekápoló élmények: pozitív traumafeldolgozás

Pozitív traumafeldolgozás: közös ünneplés (freeimages / celebrate-festivals-1020050-m)
Pozitív traumafeldolgozás: közös ünneplés (freeimages / celebrate-festivals-1020050-m)

Sokat gondolkoztam rajta, hogy írjak-e az árvíz- és a vörösiszap károsultakról, és ha igen, mit. Mi újat tudnék mondani egy olyan témáról, amiről már mindent elmondtak helyettem például a médiában: hogy ilyenkor fontos a lehetőségeinkhez mérten hozzájárulni a honfitársaink helyzetének javításához. És hogy – szintén a lehetőségeinkhez mérten – érdemes kideríteni a történtek okát, amelyek a katasztrófákhoz vezettek, és a saját életünkbe is beépíteni megelőző védelmi vonalakat (öngondoskodás). Hogy mi ne járjunk így, hogy többet másokkal se fordulhasson elő hasonló borzalom.

Pozitív traumafeldolgozás: elengedni a stresszt

A végén addig gondolkoztam, hogy adta magát a lehetőség, hogy mi az a plusz, amiről írhatnék: a hozzájárulás különleges módjairól. Mert lehet hozzájárulni a károk enyhítéséhez élelemmel, ruhákkal, tárgyadományokkal, lehet anyagi hozzájárulással. És lehet pozitív élményekkel, a pozitív traumafeldolgozás lehetőségével is! A pozitív élmények az élet sója, nélkülük kevesebbek lennénk, mert erőt adnak és ellazítanak.

Minden olyan negatív élmény vagy dolog egészségromboló hatással lehet ránk, amelynek az átélése során túl sokat és túl sokáig stresszelünk, mert a testünk túlzott mennyiségű stresszhormont termel. És ennek az ellenkezője is igaz: minden olyan pozitív esemény vagy dolog egészségépítő hatással van ránk nézve, amely során ellazulunk és a testünk boldogsághormont (azaz endorfint) állít elő. Tehát fontos, hogy keressünk az életünkben építő hatású élményeket, amelyekre gondolhatunk, ha el szeretnénk lazulni. Mert ezek javítják az életünket, az agyműködésünket és a feladatmegoldó képességünket.

Pozitív traumafeldolgozás: egy kis kikapcsolódás!

Biztos Te is emlékszel az életedből olyan ellazító eseményekre, amelyekre szívesen gondolsz vissza, amelyek valamennyire ellensúlyozzák például a túlzottan szigorú szüleid félelemkeltő viselkedését >>> (ha a szüleid ilyenek voltak). Hogy a közelgő ünnepeknél maradjunk, Mikulásünnepélyekre. No, az Érdi Horgászegyesület a kolontári gyerekeknek és felnőtteknek a bejegyzés írásának időpontjában éppen egy Mikulás napot készült tartani. A Mikulás napról itt nézegethetsz fotókat:
https://www.erdihorgasz.hu/index.php?page=gallery&id=46

Pozitív traumafeldolgozás: egy kis móka (freeimages / christmas-1268777-m)
Pozitív traumafeldolgozás: egy kis móka (freeimages / christmas-1268777-m)

Ezt nagyon bájos és szívet melengető ötletnek tartom, és elárulom, hogy anyagilag is hozzájárultam. (És itt elárulok még egy titkot: az anyagi jólét egyik kulcsa az, ha – mértékkel – adakozol, de nem akárhogyan! Olyan helyre kell adnod a pénzedet, ahová szívesen, jó érzéssel adod, ahonnan értékes szellemi-lelki-testi táplálékot kapsz. Mert csak az ilyen pénz fog hozzád megsokszorozva visszatérni. Bűntudatból nem célszerű adakozni, mert ilyenkor a pénzhez a bűntudat érzése kapcsolódik, és ez fogod visszakapni a hozzád beáramló anyagiakkal együtt. Nem hiszed? Próbáld ki!)

Ha tudsz még ilyen különleges pozitív traumafeldolgozás kezdeményezésekről, kérlek írd be a hozzászólásokba! Köszönöm szépen!

És még egy kis agysejt-beindító hozzájárulás, hogy tudj találni az életedben igazi, ellazító-lélekápoló élményeket, és tudj meditálni rájuk gondolva:

  • meghittre sikerült karácsonyok
  • bálok
  • nyári táborok
  • kirándulások
  • strandolások
  • születésnapi ünnepségek
  • egy jól elvégzett munka
  • a vártnál nagyobb jutalmak a munkahelyen
  • a gyereked egy kedves megnyilvánulása
  • egy jó film
  • stb.