Kóros félelem-pánik-fóbia témájú cikkek:

(Autó)vezetés fóbia? Így lehet belőle autóvezetés szerelem

Van jogsim, de nem merek vezetni…” “Van bennem egyfajta, irracionális és megmagyarázhatatlan gyomorgörcs, szorongás vezetés közben…” “Nincs az autóvezetéshez elég önbizalmam…“, stb. Számtalan embertől, zömmel nőktől hallottam már ilyen “vezetés fóbia” jellegű panaszokat. Olyanoktól is, akiknek még nincs jogosítványuk, és nem is tartják magukat képesnek rá, hogy szerezzenek. Olyanoktól is, akiknek van jogosítványuk, de még kezdők, és mindenfélétől félnek az úton: az autótól, a forgalomtól, az ámokfutóktól, a kátyúktól, …. Akik ezek miatt, az én régebbi hozzáállásomhoz hasonlóan, még az autóvezetés gyakorlásának elkezdését is elszabotálják. És bizony még olyanoktól is, akiknek már van némi autóvezetési gyakorlatuk, csak például (majdnem) baleset történt velük – mint ahogy az itt és itt említett hölgyeknek. Pedig ahogy köztudott, a biológiai alapszerepünkből adódóan több nő vezet biztonságosan, mint férfi… Ezért is választottam most ezt a témát. És még miért?

Vezetés fóbia: inkább járok mindig vonattal (freeimages / train-1-1495284)

Vezetés fóbia: inkább járok mindig vonattal (freeimages / train-1-1495284)

Mert a Facebook szeret emlékeztetni minket régebbi bejegyzéseinkre. 🙂 Engem például tegnap arra emlékeztetett, hogy már 3 éve, hogy elkezdtem “dokumentálni” a magamon a kollégáim-barátaim hozzájárulásaival feloldott vezetés fóbia-leblokkolás-disz-pánik-… utó-történetét. 🙂 Hogy minden érintett lássa: ez lehetséges. Olykor hosszabb, és kitartó stresszoldó-gyakorló (“véletlenszerű egybeeséses”) munkát igényel, de aki nem mer vezetni, az a félelmétől talán még ne ássa el magát.

2014 augusztusában körülbelül ezt írtam a Facebookra a saját vezetés fóbia ügyemhez:

Mit üzen egy pánikroham? Avagy mik a pánik lelki okai

Többen kérdezték már tőlem, hogy mik lehetnek a pánikroham, rendszeres és krónikus pánik lelki okai. Nekik el szoktam mesélni egy saját történetet, hogy én ezt hogyan fejtettem meg magamnak, amikor szükségem volt rá.

Pánik lelki okai: kombinálunk? (freeimages / panic-room-3-1315327)

Pánik lelki okai: kombinálunk? (freeimages / panic-room-3-1315327)

Ez az eset olyan 2006 körül történt velem, tehát az írás készülésének időpontjában már körülbelül 10 éve, amikor 26 éves voltam. Mentem egy szombatra átrakott munkanapon a munkahelyemre, ahol nagyon szerettem dolgozni. A metróban menet közben valami furcsa rosszullét fogott el. Egy perc alatt teljesen leizzadtam, kivert a víz. A szívem zakatolt, mint az őrült, ki is hagyott, azt hittem, mindjárt ledobja az ékszíjat. Szorított a mellkasom is, és hányingerem is volt. Az utolsó pillanatban tudtam előkapni egy zacskót, és kiugrani az egyik állomáson a metróból, és rögtön kidobtam a taccsot. A nagy semmit, mert nem is reggeliztem! Nagyon rosszul voltam, azt hittem, ott maradok. Aztán igyekeztem rendesen levegőt venni, ezzel le tudtam ülni egy padra, és vártam, hogy jobb legyen. Jött a következő második metró, elmentem vele a célállomásra, ott ki a feljáróhoz és leültem a lépcsőre. Közben az járt a fejemben, hogy:

Bakker, mi volt ez????

Kérdezd magad egészségesre: Access Consciousness ™

Talán csak néhány évtizede lett divatos a pozitív gondolkodás, a pozitív megerősítések, az agyátprogramozó – idegrendszer áthuzalozó mondatok, mantrák napi szintű használata. A “Napról napra jobban vagyok”, “Gazdag vagyok”, “Szép vagyok”, “Okos vagyok”, “Meg tudom oldani”, stb. típusú öngerjesztésekre gondolok. Ezekkel a megbolondító negatív gondolatainkat és érzéseinket, a pszichés szörnyeinket próbálhatjuk meg megszelídíteni, átírni, törölni. Hogy jobban legyünk, egészségesebbek legyünk, az életünk számunkra kellemesebb irányba terelődjön. Ezek a megerősítések egyes embereknek működnek, másoknak pedig nem. Mégpedig azért, mert túl nagy a negatív lelki batyujuk, és/vagy nem személyre szabottan használják őket. Ezért lehet, hogy a kontrolláló elméjük átverésnek tekinti és nem veszi be az állításokat (“most akkor mégis hogyan lehetek jól, amikor ÉRZEM, hogy rosszul vagyok?“). Ha pedig mégis beengedi az elme, a nem jól használt pozitív gondolkodás és megerősítések több kárt okoznak mint hasznot. Negatív hatásuk lesz: összezavarják a pszichét és az idegrendszert. Ezért, akiknek nem működnek, mint ahogy sokszor nekem sem működtek, azok trükkös pozitív megerősítéseket használhatnak. Ilyenek például az Access Consciousness ™ eszközeinek egyike, az általam “költőinek” tartott “térnyitó” kérdések is. Ezeket én ezen írás készültének időpontjában körülbelül fél éve gyakorlom, és eddig szuper dolgokat műveltek velem.

Milyenek a “térnyitó” kérdések?

Stresszradírozó “agyatlanítás”: Access Bars kezelés ®

Access Bars kezelés ® a Moksa szombaton

Access Bars kezelés ® a Moksa szombaton

Agyatlanítás. Nekem ez a kifejezés jutott eszembe arra az állapotra, amikor az egyik Access Bars ® tanfolyamunk után megkérdezte tőlünk az oktató, hogy hogyan érezzük magunkat. Két kapott Access Bars kezelés ® után lenni számomra olyan volt, mint amikor egy teljes stresszradírozás, stressztörlés történik az ember fejében és lelkében. Ilyenkor nem agyal, nem gondolkodik, nem kattog, nem pörög, nem görcsöl, nem stresszel, nem szorong, el van lazulva, ki van kapcsolva. Teljes a lelki béke, az egyensúly, a paraszimpatikus üzemmód (ami a test önhelyreállító folyamatainak működéséhez a legjobban hozzájárul). Csak elvan, mint a befőtt. Jelen van a MOST-ban, létezik, élvezi a szeretet és a kegyelem állapotát. Ül az alvázán, lógatja a lábát és szelíden néz ki a fejéből.

Ezt eredményezheti a 32 mikro-elektromágneses pont érintéses kezelése a fejen.

Segítség, nincs segítségem! Vagy mégis? Így segíts magadon

Úgy vettem észre, hogy korunkban gyakori az általános elmagányosodás. Például mert a régebbi nagycsaládok generációi eltávolodtak egymástól – fizikailag mindenképpen, és lehet hogy érzelmileg is. Jellemző, hogy külön élnek a rokonok: az idősek vidéken, a fiatalabb generáció a fővárosban és környékén – a munka miatt. Az emberek egy része ezért instabilan áll a lábán, egyedül van. Úgy érzi, nem számíthat senkire, befelé fordul, és egyedül a “segíts magadon” elven él, azaz nem kér segítséget. (A befelé fordulásnak vannak előnyei, mert gazdag érzelmi világot teremt. De vannak hátrányai is, mert például nem nagyon tudunk segítséget elfogadni, és/vagy nincs bátorságunk pontosan azt kérni emberektől, amire szükségünk lenne.) A szomszédok sem ismerik egymást, és esetleg ismerkedni sem mernek új emberekkel, nem mernek barátokat szerezni (hogy is szól a bölcs butaság? “járt utat a járatlanért el ne hagyd“, még akkor sem, ha belebolondulsz?), mert sokat csalódtak már, és félnek, hogy újra megégetik magukat. Nem is bíznak eléggé saját magukban, hogy mások hóbortjait, negatív viselkedését a helyén tudnák kezelni.

Így segíts magadon: igenis vannak segítségeid

Én magam is érintve vagyok, nálunk is távol élnek a nagymamák – bár a céljaim között szerepel, hogy ezen a helyzeten javítsak. 😉 De amíg a célom megvalósul, minden lehetséges segítséget felkutatok magamnak, amit csak tudok. Segíts  magadon: szerintem érdemes egy “leltárt” csinálni, hogy milyen segítségeink vannak mégis. Nekem többek között ezek:

Szorongás nélkül nincs élet? De bizony van!

Mostanában gyakran látok egészséggel foglalkozó magazinokban olyan cikkeket, amelyekben az áll, hogy stressz és szorongás nélkül nincs élet. Természetesen jókat mosolygok rajtuk. Aki a cikket írja, nem tudja, amit mi már tudunk. Remélem, előbb-utóbb megtudja, és megváltoztatja a véleményét. Merthogy de, szorongás és stressz nélkül, illetve ezek egyre csökkenő mértéke mellett is lehet, VAN élet. Ezt már elég sok kollégámmal és lazulni vágyó vendégemmel együtt megtapasztaltuk ahhoz, hogy ki merjem jelenteni tényként. Ezt az állapotot úgy hívják, hogy belső (lelki) béke. Az elérése viszont a legtöbb esetben nem történik meg egyik pillanatról a másikra. Vajon mi lehet szükséges hozzá? Esetleg fejlődés és rengeteg, kitartó (elektormágneses energetikai) munka, stresszoldó praktikák, eszközök (pl. stresszoldó kezelés >>> és a “lélek-multivitamin” étrendkiegészítő virág-homeo Moksa Csepp >>>) szakszerű és kitartó használata? Nem tudjuk előre, ez mindenkinél egyéni.

Élet szorongás nélkül: traumák feloldása (freeimages / silhouette-angel-4-989651-m)

Élet szorongás nélkül: traumák feloldása (freeimages / silhouette-angel-4-989651-m)

Élet szorongás nélkül: traumák hatása alól való felszabadulás

Az ÉFT-ben >>> van egy olyan munkamódszer, amit Belső Béke Eljárásnak hívunk. Ez dióhéjban azt takarja, hogy listát írunk az életünkben eddig velünk történt sokkoló eseményekről, traumákról, és az ÉFT használatával egyenként feloldjuk, leépítjük, elsimítjuk a romboló utóhatásaikat, az általuk okozott gyomorgörcsöket és egyéb blokkokat. Azért van erre szükség, mert nagy részben ezen traumák emlékeinek a tudat alatti, a lelkünkbe és az idegrendszerünkbe beégett kísértő hatása okozza a stresszt, a szorongást és a pszichés forrású tüneteket is! De ha végigvisszük rajtuk a Belső Béke Eljárást, akkor feloldjuk a máig kísértő hatásukat. Ennek folytán pedig a jövőben egyre lazábbak és egészségesebbek lehetünk, egyre jobban képesek lehetünk örülni az Életnek, egyre jobban képesek lehetünk kiállni magunkért is.

Kérem az ajándék alap információkat a stresszoldó (ön)kezelésről >>>               Időpontot kérek stresszoldó kezelésre >>>

Hát, ez nekem nem fog menni: leblokkolás ellen

Leblokkolás: menekülök! (freeimages / dont-look-me-1067398-m)

Leblokkolás: menekülök! (freeimages / dont-look-me-1067398-m)

Mindenki életében vannak olyan helyzetek és tevékenységek, amiktől rettegünk, és amiket messzire elkerülünk. Mert érezzük, hogy ha a közelünkbe kerül, akkor le fogunk blokkolni. A köznyelvben ezt önbizalomhiánynak tartják, pedig ez több annál… Bármilyen helyzet és tevékenység lehet ilyen: a nyilvános szereplés, a főzés, a könyvírás, a gyerekgondozás, a fogyókúra, a pénzzel való bánásmód, az autóvezetés… És addig még nincs is baj, amíg olyan tevékenységek mumusok számunkra, amelyekre nincs szükség az életünkben. A gond ott kezdődik, ha azok nem mennek, amelyek pedig nagyon megkönnyíthetnék az életünket.

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárom