Felelősségvállalás témájú cikkek:

Mit üzen egy pánikroham? Avagy mik a pánik lelki okai

Többen kérdezték már tőlem, hogy mik lehetnek a pánikroham, rendszeres és krónikus pánik lelki okai. Nekik el szoktam mesélni egy saját történetet, hogy én ezt hogyan fejtettem meg magamnak, amikor szükségem volt rá.

Pánik lelki okai: kombinálunk? (freeimages / panic-room-3-1315327)

Pánik lelki okai: kombinálunk? (freeimages / panic-room-3-1315327)

Ez az eset olyan 2006 körül történt velem, tehát az írás készülésének időpontjában már körülbelül 10 éve, amikor 26 éves voltam. Mentem egy szombatra átrakott munkanapon a munkahelyemre, ahol nagyon szerettem dolgozni. A metróban menet közben valami furcsa rosszullét fogott el. Egy perc alatt teljesen leizzadtam, kivert a víz. A szívem zakatolt, mint az őrült, ki is hagyott, azt hittem, mindjárt ledobja az ékszíjat. Szorított a mellkasom is, és hányingerem is volt. Az utolsó pillanatban tudtam előkapni egy zacskót, és kiugrani az egyik állomáson a metróból, és rögtön kidobtam a taccsot. A nagy semmit, mert nem is reggeliztem! Nagyon rosszul voltam, azt hittem, ott maradok. Aztán igyekeztem rendesen levegőt venni, ezzel le tudtam ülni egy padra, és vártam, hogy jobb legyen. Jött a következő második metró, elmentem vele a célállomásra, ott ki a feljáróhoz és leültem a lépcsőre. Közben az járt a fejemben, hogy:

Bakker, mi volt ez????

Hogy van a boldogságod? Pozitív hozzáállás az üdvözlésben

Pozitív hozzáállás a köszönésben (freeimages / batata-sorriso-640218-m)

Pozitív hozzáállás a köszönésben (freeimages / batata-sorriso-640218-m)

Hogy vagy? – Ezt valószínűleg sokszor meg szoktuk kérdezni az ismerőseinktől és barátainktól, akikkel összefutunk. És ők is megkérdezik tőlünk. Ha éppen rossz passzban vagyunk, lehet, hogy a kérdésre válaszolva elkezdjük sorolni egymásnak a panaszainkat, azokat a dolgokat, amiken éppen stresszelünk, amik gondot okoznak, és vigasztaljuk egymást. Ha pedig jól érezzük magunkat a bőrünkben, vagy semmi sem jut az eszünkbe, akkor azt mondjuk, hogy “Köszönöm, jól!

Ugyanakkor a válasz erre a kérdésre teljesen más is lehet. 🙂 Egy ideje szokásommá vált, hogy az őrületbe kergetem azokat, akik megkérdezik tőlem, hogy hogy vagyok.

Mert mit szoktam mondani?

Kimászás a kátyúból – boldogtalanság kezelése

Boldogtalanság kezelése: struccpolitika helyett (freeimages / female-ostrich-198799-m)

Boldogtalanság kezelése: struccpolitika helyett (freeimages / female-ostrich-198799-m)

Az előző bejegyzésben (Miért jó kátyúban lenni? >>>) arról volt szó, hogy miért jó pechesnek, sikertelennek, nem egészségesnek, szegénynek, magányosnak, stb. lenni. Azt is kifejtettem, hogy véleményem szerint ezt a negatív helyzetet a környezetünktől eltanult, nem nekünk való helyzetünkkel kapcsolatos pozitív, és a változással kapcsolatos negatív, egészségtelen tévhiteink, hozzáállásunk, lelkünkben élő butaságokban miatt tartjuk egészségesnek és “élvezzük”. Ez az struccpolitika, amiért nem teszünk kitartóan lépéseket azért, hogy kikerüljünk a szerencsétlenségből, amiért inkább csak panaszkodunk, hogy de rossz nekünk.

Ez a “tünet élvezés” az ÉFT-ben >>> konkrétan meg van nevezve: pszichés ellenállásnak, pszichológiai reverziónak hívjuk. A test szintjén a pszichés ellenállás úgy jelenik meg, hogy a testünk mikro-elektromágneses energiavezetékein, a meridiánokon az egészségessel ellentétes irányban folyik az elektromágneses energia. Továbbá ilyenkor az agyunk elektromágneses tevékenysége sem működik egészségesen, nem szolgálja azt, hogy a testünk egészséges állapotban tudjon lenni.

Mi szükséges ahhoz, hogy elinduljunk a változás útján? Ennek a munkának öt pillére is van:

Miért jó kátyúban lenni? A boldogtalanság okai

Megfeneklettem az Életben: a boldogtalanság okai (freeimages / boat-685376-m)

Megfeneklettem az Életben: a boldogtalanság okai (freeimages / boat-685376-m)

Furcsa a címben a kérdésfeltevés? Lehet. Viszont a napokban több helyről is (pl. az előző blogbejegyzésben: Érzelmi oldás, rendrakás… >>> Teri hozzászólása – köszönöm neki! + a Facebookról) azt a jelzést kaptam, hogy ez a téma legyen a következő. Mármint az, hogy miért jó pechesnek, sikertelennek, nem egészségesnek, szegénynek, magányosnak, stb. lenni; milyen előny van abban, hogy körülmények és mások áldozatai vagyunk. Hogy miért nem fontoljuk meg legalább a nálunk előbbre tartó emberek javaslatait, hogy változtatni tudjunk a helyzetünkön. Mert kétségtelenül vannak ilyen előnyök, bár ha sikerült kijutnunk a kátyúból, visszatekintve már nem is annyira vonzóak.

Van egy ideillő, találó graffiti, ami nekem nagyon tetszik:

Muszáj megoldást találni? Nem élvezhetnénk kicsit magát a problémát?

Tehát, miért élvezzük a “problémát”, a számunkra kellemetlen helyzetet, milyen előnyei vannak? Ha ezt tudjuk, azt is tudjuk, hogy mik nálunk a boldogtalanság okai, és ha képesek vagyunk ezzel szembenézni, egy lépéssel közelebb jutottunk a változáshoz.

Érzelmi oldás, rendrakás – miért, hogyan?

Mostanában sokszor szorgalmaztam az írásokban az érzelmi oldást, rendrakást. Hogy minden kátyúból való kimászásnak ez a nagytakarítás az alapja az életben. Lehet, hogy sokan nem értik, hogy mire gondolok pontosan érzelmi oldás és rendrakás alatt. Ezért most tisztába szeretném tenni ezt az ügyet is, bár biztosan sokan nem fognak érte szeretni.

Érzelmi oldás: egészségtelen negatív gondolatok sikeres elűzése

Érzelmi oldás a villamoson is (freeimages / inside-the-tramway-232602-m)

Érzelmi oldás a villamoson is (freeimages / inside-the-tramway-232602-m)

Egy gyakorlati példával kezdem, ami velem történ meg. A minap nagy hassal felszálltam a tömött villamosra, és nem volt szabad ülőhely. Miközben álltam az ajtóhoz közel és kapaszkodtam, azon kaptam magamat, hogy elkezdenek romboló irányba menni a gondolataim és az érzéseim. Neheztelve figyeltem azokat az embereket, akik ültek, mindenféle csúnya dolgokat gondoltam róluk. Hogy milyen tiszteletlenek, érzéketlenek, udvariatlanok és utálatosak egy várandós nővel szemben. Meg hogy nem veszik észre, hogy fel kellene pattanniuk, és hasonlók. Aztán észbe kaptam, hogy ez a negatív gondolati spirál, a düh nem tesz jót nekem, csak magamat mérgezem, gyengítem vele. Ezért nekiálltam a stresszoldó kezelés >>> egy olyan formájának, amit tömegben is lehet végezni (az Online Önsegítő Klubban >>> több ilyet leírok). Ettől a testem és az agysejtjeim újra friss mikro-elektromágneses energiához jutottak, a neheztelésem és a stresszem elszállt, és mentő gondolataim támadtak. Ilyenek:

Ehhez a politikusoknak semmi közük – tudatos gondolkodás

Folytatva az előzőekben megkezdett Hogyan reagálunk a válságra >>> témakört, azt a, válságra adott reakciót járom körül, hogy olykor minden gondunkért a politikusokat hibáztatjuk. Nem védem őket, mert megérik a pénzüket, ők is emberből vannak, de… Szeretném, ha egy kis tudatos gondolkodás révén egy kicsit lekattannánk róluk. 🙂

Tudatos gondolkodás szemüveggel nézzük meg például:

Hogy mennyi igazságtartalom van például a következő állításokban…

  • Tudatos gondolkodás: politikusok befűtöttek? (freeimages / south-autralian-sun-1057826-m)

    Tudatos gondolkodás: politikusok befűtöttek? (freeimages / south-autralian-sun-1057826-m)

    Azért van kánikula és azért van melegünk, mert a politikusok befűtöttek nekünk az égi kályhában.

  • Azért nincs elég pénzünk, mert a politikusok az ajtónk előtt strázsálnak a pénzfogó hálójukkal és elállják a hozzánk bejövő pénz útját. Na meg persze azért nincsen pénzünk, mert megcsinálják a reklámokat, amiknek a hatására a politikusok elmennek helyettünk a nagyáruházakba és elköltik helyettünk a fizetésünket.
  • Azért nem merünk este kimenni az utcára, mert az utcasarkon a politikus lesben áll, előveszi az ollóját és levágja a hajunkat.

Abszurd állítások? Lehet. De vegyük észre, hogy az ország nagy része a saját belső mumusait a politikusokra vetíti ki. (Ők pedig élvezik a figyelmet, a hírnevet, még akkor is, ha az negatív. Hiszen a hír az az ő malmukra hajtja a vizet – mert a negatív reklám is reklám.)

És így tovább.

Tudatos gondolkodás: arra gondoljunk, amire vágyunk

Mi lenne, ha mostantól kevesebb figyelmet szentelnénk a politikának? Mi lenne, ha a kutya sem törődne velük? Mi lenne, ha a szeretteinkre, a hálás feladatainkra és a saját szellemi-lelki-testi egyensúlyunkra koncentrálnánk többet? Nagyon nehéz ez?

Szeretteink halálának feldolgozása 6 – elengedés gyakorlat

A sorozat eddigi bejegyzéseiben volt sok szép elmélet a témát illetően, néha egy-egy gyakorlati javaslattal. Viszont konkrét ötletekkel még adós vagyok. Ezek fognak következni most: egy elengedés gyakorlat.

Ha egy szerettünk meghal, főleg ha nekünk számítva hirtelen, akkor szerintem egy ideig kettős életet élünk. Fel kell dolgoznunk a múltat és szembe kell néznünk a jövővel, fel kell építeni az új életünket. Ezt a két tevékenységet párhuzamosan célszerű végezni.

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom