Moksa Csepp témájú cikkek:

Sajátos nevelési igény, SNI típusok: tényleg bele kell törődni?

SNI típusok: nem hétköznapi gyerekek (freeimages / mario-potter-1316653)

SNI típusok: nem hétköznapi gyerekek (freeimages / mario-potter-1316653)

Az elmúlt hetekben, mint egy Sajátos Nevelési Igényben saját jogon és szülőként is (volt) érintett ember, részt vettem egy országos SNI munkában. Ennek során sok SNI érintettel beszélgettem. (Hogy mi az a Sajátos Nevelési Igény, SNI: dióhéjban: minden gyereknevelés-gyerekgondozás, ami nem hétköznapi, nem “neurotipikus”, az sajátos.) Az ott hallottakból kiindulva, a teljesség igénye nélkül írok néhány szót a sajátos nevelési igény fajtákról (az SNI típusokról). Valamint az SNI gyerekek-emberek olyan, nem hétköznapi lehetőségeiről is, amiket Magyarországon még csak kevesen ismernek és használnak napi szinten! Azért, hogy megmutassam: a megfelelő holisztikus, (“alternatív”) eszközökkel (például a stresszoldó (ön)kezelés) igenis lehet az SNI tulajdonságok egyes részein egészségbarát módon és eredményesen változtatni, kiegyensúlyozni azt – szerintem! Hogy a “kakukktojás, ufó, sorból kilógó, szokatlan, színes kocka,” stb. ki hogy nevezi emberek is jobban önmaguk lehessenek, hogy jobban tudják magukat érezni a bőrükben!

Az SNI típusok nagyrészt közös átka vagy áldása

Ez a szuperérzékenység, ami egy alkati adottság. Nem nagyon tudunk, és nem is kell rajta változtatni. Viszont meg tudjuk tanulni jól használni az előnyeit és kiküszöbölni a hátrányait! Az erről szóló összefoglalómat olvasd el itt: Borsószem királykisasszony >>>

De nehéz az iskolatáska (a gondoktól?) – iskolai stressz ellen

Ezt az írást az ihlette, hogy a jelenleg általános iskolás negyedikes gyerekem egyik pedagógusa olykor érdekes visszajelzéseket mondogat nekem. Ezeket felírogattam, és most összegyűjtöttem (mert látszik rajtuk, hogy itthon milyen eszközöket használunk – iskolai stressz ellen is).

Például, hogy bár az én csemetém a legfiatalabb az osztályban, a régi szabályok szerint évvesztes lenne, mégis jól bírja a tanulást. A majdnem évvesztességből annyi nehézsége volt kezdetben, hogy a többieknél kicsit lassabban olvasott és írt. De ezt lehetett otthoni közös tanulással és gyakorlással ellensúlyozni. Jó jegyei vannak, ügyes, és nem nagyon fárad el (lehet, hogy azért, mert jól alszik?).

Már első osztályban is pénteken is aktív volt (miközben néhány más gyerek már csütörtökön lekókadt, nagyon szüksége volt a hétvégi pihenésre). Teszi ezt amellett, hogy például a társaival sokat szerepelnek különféle rendezvényeken: táncolnak, énekelnek, hangszeren játszanak, prózát mondanak, … És jól érzi magát, nincsenek nagy konfliktusai más gyerekekkel, kiegyensúlyozott, sugárzik belőle a nyugalom, mindig mosolyog, boldog. Hogy milyen jó lehet nekem, hogy ilyen boldog kislányom van! Stb. stb.

Természetes nyugtatók: Leszarom tabletta és a többiek

Vedd be a Leszarom tablettát” – javasolják nekünk a megnyugvásra, amikor valami nagyon frusztrál minket. Amikor nagyon stresszelünk, idegeskedünk, aggódunk, félünk, dühöngünk, de aktuálisan mégsem nagyon tudunk a stresszforrással mit kezdeni. Ez nagyon hasznos javaslat, és a Leszarom tabletta valóban egészséges lehet bizonyos helyzetekben, bizonyos ideig, de nem mindig. Mert olykor nem jelent mást, mint a nemkívánatos dolgok szőnyeg alá seprését! És bizony rajta kívül létezik még két másik természetes és egészségbarát “tabletta”, amit használhatnánk nyugtatónak. Csak nincsenek a köztudatban! Hogy mik ezek a tabletták, mik ezek a természetes nyugtatók? 🙂

Természetes nyugtatók: Leszarom tabletta (freeimages / toilet-1442796)

Természetes nyugtatók: Leszarom tabletta (freeimages / toilet-1442796)

Eckhart Tolle azt mondja, hogy ha egy helyzetet / témát / tünetet / … nem tudunk elviselni, ha idegesek leszünk tőle, háromféleképpen viszonyulhatunk hozzá. Ezek szelíd és természetes módok, úgy, hogy megnyugodjunk és senkinek semmi baja ne legyen belőle (az aktuális lehetőségeket figyelembe véve):

  • elfogadhatjuk
  • kiléphetünk belőle
  • megváltoztathatjuk.

Ennek megfelelően a természetes nyugtatók, a háromféle tabletta, amit úgymond bevehetünk:

365 (366) apró lépés a sikeres újévi fogadalom érdekében

A következő gondolatok egy új év kezdetén tudnak a legaktuálisabbak lenni, és a sikeres újévi fogadalom kivitelezéséhez adhatnak hozzájárulást. De használhatók tavasz kezdetén, vagy születésnapkor / névnapkor. Vagy tetszőlegesen, amikor elhatározzuk, hogy 365 (366) nap múlva máshol fogunk tartani az Életünkben, máshogy fogjuk magunkat érezni a bőrünkben…

A sikeres újévi fogadalom záloga: 365 kis lépés (freeimages / steps-in-beach-1541067)

A sikeres újévi fogadalom záloga: 365 kis lépés (freeimages / steps-in-beach-1541067)

Egy új év kezdetén abban reménykedünk, hogy az új év jobb lesz, mint az előző (régi). A rokonságomban is felmerült ez a téma, amikor kívángattunk egymásnak. Akkor és ott rádöbbentem, hogy én nemcsak reménykedek, hanem BIZTOS VAGYOK benne, hogy az új év jobb lesz, mint a régi. 🙂

Hogy miért? Mert tesszük a dolgunkat sokféle, nem hétköznapi módon, változunk, oldódunk. Megadjuk a lényünknek mindazt, minden szintjén, amire szüksége van. Ideillő közhely: segíts magadon, Isten is megsegít… Hogy hogyan? Gondolatébresztőnek néhány ötletet írok, hogy a Te új éved is jobb legyen, és ehhez bevállalható lépést tudj megtenni minden nap. (Nem kell minden nap mindet megtenni, az is jó, ha minden nap 1-et kiválasztasz és megteszel belőlük – azt, ami aktuálisan a legkönnyebb, legjobban esik. ;-)) Várom a további javaslatokat az elérhetőségeimen is. Velünk tartasz?

Sikeres újévi fogadalom fizikai – testi szinten

Ünnepi stressz oka: sokat akar a szarka, de nem bírja

Ünnepi stressz oka: mindent egyedül megcsinálni? Megfelelési kényszer (forrás: Facebook)

Ünnepi stressz oka: mindent egyedül megcsinálni? Megfelelési kényszer (forrás: Facebook)

Láttam egy nagyon érdekes és tanulságos szemléltető képet a Facebookon. Arról, hogyan temethet el minket a készülődés 21. századi őrülete és az ünnepi stressz karácsonykor, húsvétkor és más ünnepi alkalmakkor, ha nem vagyunk észnél. Kerestem a neten természetes, egyszerű és hatékony ünnepi stresszt enyhítő tippeket, de sajnos eléggé általánosakat találtam. Pl. sétáljunk, lélegezzünk, igyunk vizet, ne menjünk bevásárlóközpontba, stb. Ilyenek a Lelkirendrakás ALAP hír-emilben is szerepelnek részletesen kifejtve). Semmi magyarázatot és semmi gyakorlatias, témára illő jellegűt nem dobott ki a kereső.

Ezért leírom az ünnepi stressz okát, a saját őket oldó praktikáimmal együtt – és várom a tietekét is a hozzászólásokba. Mert a kép egy meglehetősen mártír, önromboló, önmagával szembemenő, stresszes, szellemileg-lelkileg-testileg egészségkárosító készülődési módot ábrázol. Pedig lehetséges máshogyan, sokkal szelídebb, kíméletesebb és egészségesebb módon is készülődni…

Az ünnepi stressz oka: fityisz a Természetnek

A női lelki problémák feloldása és a Moksa Csepp?

Korunkban a nők elég nagy részére jellemző az az életzavar, amit én csak Éva-kórnak hívok. Ez a nőiséggel kapcsolatos feszültség, stressz, önbizalomhiány, … Ha ilyenünk van, akkor nem szeretjük, hogy nőnek születtünk, nem találunk benne örömet. Nem tudjuk elfogadni magunkat nőként, hadilábon állunk a nőiességgel, a női léttel és a belőle fakadó feladatokkal. Ebből aztán női tünetek is lehetnek egy idő után… Fontos velük kezdeni valamit, mert akár veszélyessé is fajulhatnak, és akkor hiába a mellrák elleni küzdelem… Például ezek a női lelki problémák léteznek (még csak) pszichésen és (már) testi szinten is megjelenve (a teljesség igénye nélkül):

Nem a Moksától kell tartani: mindennapi mérgek, allergizáló vegyszerek

Amikor valaki megkeres, hogy nincs megelégedve a “lélek-multivitamin” virág-homeo Moksa Csepp étrendkiegészítő szakszerű szedése mellett érzett “spontán, naiv és materialista tudománytalan” változás mértékével, és/vagy nem is érez változást, a jelenség okainak keresésekor most már szoktam faggatni az életmódjáról is. Hogyan táplálkozik (Az vagy, amit megeszel…>>>); miket szed (A virágesszenciák és a vitaminok…>>>, Leszokás nyugtatóról… >>>), és így tovább. És azt is megtudakolom, hogy miket ken magára minden nap, mivel takarít otthon. Mert ez a kettő utóbbi is számíthat, és akadályozhatja a mikro-elektromágneses – információs kezelések munkáját, és sok kicsi sokra mehet! És ha például napi szinten energiatoxinokat, például allergizáló vegyszerek formájában mesterséges kozmetikumokat kenünk magunkra (és ezek beszívódnak a bőrünkön keresztül), mesterséges takarítószerekkel tisztítjuk az otthonunkat (és ezeket belélegezzük), akkor egy idő után a testünk önhelyreállító folyamatai nem fogják győzni a feleslegek kiürítését.

Sajnos a kereskedelemben kapható legtöbb kozmetikumban és tisztítószerben hemzsegnek a mesterséges, immunrendszer gyengítő kemikáliák. 🙁 Ha ezeket kihagyjuk az életünkből, sokkal másabb lehet a közérzetünk és az általános egész-ségünk. Megéri kipróbálnia vegyszermentesebb életet. Megéri ilyen apróságokra odafigyelni, mert sok nagyobb macera és anyagi kár takarítható meg velük. Mi többek között ennek is köszönhetjük, hogy a gyerekeim alig ismerik az antibiotikumokat és a kórházat.

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom