Táplálkozás témájú cikkek:

Idegrendszer tápláléka: oroszlánsörény gomba?

Idegrendszer (pinterest / 671036413199426858)

Idegrendszer (pinterest / 671036413199426858)

Az emberi lény több szintből épül fel. Van a hétköznapi érzékszerveinkkel is megtapasztalható sűrű matéria, a test. És vannak a csak mikro-elektromágnesesen-információsan, az “antennáinkkal”, az ösztönünkkel- intuíciónkkal észlelhető ritkább szintek, ezt léleknek, szellemnek szoktuk nevezni. (Ezek “hókuszkókuszok”, makacs nyakas materialisták most ne figyeljenek ide.) Mindegyik szintnek a rendezettsége és a jól tápláltsága szükséges ahhoz, hogy igazán egyensúlyban legyünk és jól tudjuk magunkat érezni a bőrünkben. Én ezen a weboldalon főleg a tudatalatti lélek rendberakásával, táplálásával foglalkozok. Viszont olykor kénytelen vagyok a sűrűbb szintre is figyelmet fordítani, mivel (többnyire) nem vagyunk fényevők. A sűrűbb test a ritkább lélek temploma, a testnek is szüksége van téglákra, építőanyagokra, jó minőségű táplálékokra, amiből képes önmagát karbantartani, újraépíteni. A testen belül mindegyik rész más-más jellegű építőanyagokat igényel a táplálékból. A lélek materiális “lakhelyéről”, az idegrendszerről is kiderítették már, hogy például a magnézium, a B (C, D, E?) vitaminok, az omega 3 zsírsavak, a cink adják a legnagyobb hozzájárulást a működéséhez. Vajon korunk nagyüzemi, tápanyagszegény mezőgazdaságában megkapja-e ezeket, biztosított-e az idegrendszer tápláléka minden nap? Én úgy vettem észre, hogy sajnos egyre inkább nem. 🙁

Idegrendszer tápláléka: intenzív leépítés?

A tartós fogyókúra titka: az élettani táplálkozás!

Az utóbbi években úgy hozza az Élet, hogy karácsony, a nagy eszemiszomok ideje előtt kerül elő nálam a fogyókúra téma. Tavaly például a túlsúly lelki okaira, a csokoládéfüggőségre készítettem egy kopogtatós gyakorlatot. Ez most is aktuális. Ismétlés a tudás anyja, nézd meg újra itt: Gombóc Artúr és az édes, olvadós csábítás >>>. Idén pedig a Facebookon láttam néhány napja egy zseniális képet egy nagyon igaz üzenettel, amit meg is osztottam, oldalt láthatod:

“Nem attól hízol el, amit Karácsony és Szilveszter között eszel, hanem attól, amit Szilveszter és Karácsony között!”

A tartós fogyókúra titka!

A tartós fogyókúra titka!

És mostanában több, jelentős túlsúllyal küzdő pártfogoltam is van, akiknek a súlya is komoly lelki zavarokat okoz. Ezért foglalkozzunk a tartós fogyókúra titka témával!

Az utóbbi években, egészen mostanáig nem éreztem magamat hitelesnek abban, hogy támogassak lefogyni vágyó embereket… Mire föl? Én 2 gyerekszülés után is vékony vagyok. Mindig is vékony voltam, soha nem kellett fogyókúráznom. Nem tudom, milyen lehet nekik… Aztán egyszer csak végignéztem a túlsúlyos rokonaimon, és visszaemlékeztem egy döntésre, amit kb. főiskolás koromban hoztam meg. Igen, azért nem kellett soha fogyókúráznom, mert nem híztam el! Mert többek között szakítottam az otthoni táplálkozási hagyományokkal (butaságokkal). Olyan táplálkozási formát követek tizenvalahány éve Szilveszter és Karácsony között, legalább nagyjából, ami nagyon nincs benne a köztudatban. Ami kicsit idegen a magyar mentalitástól, és amiről sok dietetikus le akarna beszélni. De én nem hagyom magamat, mert egészséges, jól érzem magamat tőle, és még fogyni is lehet vele!

És hogy szerintem mi a tartós fogyókúra titka, a karcsúság receptje?

Derékban vállas, vállban derekas? Izületi fájdalmak enyhítése

Izületi fájdalmak enyhítése: kímélő üzemmód (freeimages / lets-hike-1081684-m)

Izületi fájdalmak enyhítése: kímélő üzemmód (freeimages / lets-hike-1081684-m)

Már volt róla szó a blogban (például itt: Érzelmi terhek a vállaidon… >>>), hogy ha valakinek ízületi gondjai vannak, fáj a háta, a dereka, a lába vagy egyéb más testrésze, akkor mit tehet a fájdalom oldásáért. Az akkor leírtakat most egy kicsit kiegészíteném, mert nemrég egy kedves szomszédom erről kérdezett engem. Ő túrázni jár, 20 kilométereket legyalogol, amely közben meg szokott fájdulni a csípője. Nyilván nem mindennapi terhelés 20 kilométert lesétálni egy vagy két nap alatt, ez valószínűleg nagy hatással van az ízületeire, de mégis mit tehet, hogy mérsékelje az ízületi fájdalmát? És mi van akkor, ha valakinek úgy fájnak az ízületei, hogy nem teszi ki őket ilyen nagy próbának?

Tehát, mi az egészséges ízületek titka, hogyan lehetséges az izületi fájdalmak enyhítése? (A teljesség igénye nélkül).

Gyomorbántalmak kezelése otthon, házilag, természetesen

Gyomorbántalmak kezelése otthon (freeimages / cute-532066-m)

Gyomorbántalmak kezelése otthon (freeimages / cute-532066-m)

Már egy ideje tervezem a gyomorbántalmakról szóló blogbejegyzés megírását… Azt ugye mondanom sem kell, hogy a stressz, az idegesség, az aggódás, a nyugtalanság, a szorongás, a félelem, a pánik testidegen táplálkozással társulva, túl sokáig fennállva nagyon gyakran szoktak gyomorbántalmakhoz vezetni… Például gyomorideghez, gyomorégéshez, gyomorfekélyhez, stb. az arra hajlamos embereknél. Mivel mindenkinek más testrészére “megy rá” a stressz – szorongás és az életmód, a gyomor is egy lehetőség.

Tünetelnyomás, vagy oki kezelés?

Sajnos az emésztő-szervrendszeri zavarok kezelése napjainkban az allopatáknál nagyon nem az igazi (ez sem az). A tünetet sokszor súlyosbító, de legalábbis tartósan nem megoldó módokon történik: kémiai savkötőkkel, egyéb tünetelnyomó veszélyes hulladékokkal, stb. Mert az okait természetesen itt sem nézik. Pedig van sok más, jobb és természetes praktika is!

Én is gyomorfájós voltam sokáig. Dupla Szűz jegyű vagyok az asztrológiában, ennek köszönhetően is, a gyomrom az egyik érzékeny testrészem… De most már egyre ritkábban kell neki fájdalommal jeleznie, a folyamatos stresszoldó (ön)kezelés mellékhatásaként ez is változott. És a nem materiális trükkökön kívül is többféle életmód fogással szoktam elmulasztani a saját gyomorfájásomat. Nekem már jól megy a gyomorbántalmak kezelése otthon, természetesen. Úgyhogy, miután rendet raktam a saját portámon, mások következnek. 🙂 Ezzel a videóval kísérletet teszek arra hogy megtanítsam a gyomorégést, fekélyt természetes módokon, már a felmerülésükkor kezelni, elsősegélyt adni a gyomornak.

Elsősegély szorongás és pánik esetén természetesen

Elsősegély szorongás és pánik esetén (freeimages / first-aid-kit-878051-m)

Elsősegély szorongás és pánik esetén (freeimages / first-aid-kit-878051-m)

Még nem írtam arról a blogon, hogy például mi az azonnali teendőd, ha nagyon rossz érzések, ijesztő negatív gondolatok törnek rád… de tegnap egy olvasói levél (amit ezúttal is megköszönök) rádöbbentett, hogy ez pedig fontos lenne. Hiszen napjainkban, ha nem vértezzük fel magunkat kellőképpen a külvilág egészségtelen befolyásai ellen, mindenkinél előfordulhat olyan helyzet, hogy rosszul lesz. Nekem is volt néhány ilyen esetem.

Tehát, ha rád tör a szorongás és a pánik, hogyan tudsz azonnal könnyíteni magadon, kijönni a pácból? Méghozzá az emberi lény mindennapi élettanát figyelembe véve, azt fejreállító vegyszerek nélkül, nem hétköznapi és egészségbarát módon, TERMÉSZETESEN?

Elsősegély szorongás és pánik esetén:

Rossz közérzet fáradékonyság? Viszlát hiányállapot!

Az előző blogbejegyzésemben (Halszálkák, lelki nyűgök, …>>>) tulajdonképpen arról volt szó, hogy mindenféle szülői félelmek hogyan idézhetnek bennünk elő egyszerre (szellemi)-lelki-testi hiányállapotokat. A testi hiányállapot ott az agysejtek Omega 3 zsírsav hiánya volt, a lelki hiányállapot pedig a halszálkától való kóros és egészségtelen félelem, a halat felfedezni akaró szándék, az egészséges kíváncsiság hiánya. Most arról lesz bővebben szó, hogy ezeket a hiányállapotokat hogyan tudjuk kíméletesen megszüntetni.

Tehát adott egy szülő, aki fél a halak szálkájától, és ugyanezt a félelmet megtanítja a gyerekének is. Vagyis, megtanítja őt az általános biztonságérzet, a szeretet, az óvatosság és a felfedezőkedv HIÁNYÁRA.

A gyerek felnő. Még mindig fél a szálkáktól, ezért nem mer halat enni. Viszont tudomására jut, hogy az agysejtjeit halfogyasztással működőképesebb állapotba tudná hozni, mert a természetes táplálkozásnak nagyon is része a hal. Valamint azt is felfedezi, hogy nem egészséges dolog ennyire félni a haltól, amikor meg lehet azt ismerni. Mit tegyen?

Halszálkák, lelki nyűgök, és a halfogyasztás fontossága

Halfogyasztás fontossága: nem tudjuk, vagy fütyülünk rá? (freeimages / fried-mackerel-1214298-m)

Halfogyasztás fontossága: nem tudjuk, vagy fütyülünk rá? (freeimages / fried-mackerel-1214298-m)

Most egy olyan témáról fogok írni, ami a karácsony közelében jobban aktuális, mint máskor, hiszen a karácsonyi ünnepek egyik tradicionális étele a halászlé. És talán nem tudod, hogy például a halászlében milyen hasznos anyagokat találhatsz, amik a stabil lelki egyensúlyodhoz hozzájárulhatnak!

Az Interneten több helyen (Például ide kattintva >>>) lehet olvasni arról, hogy az agy normális működéséhez szükség van az Omega 3 zsírsavakra. Ilyen Omega 3 zsírsavakat pedig főleg hidegvízi halak fogyasztásával lehet beszerezni. Itt mutatkozik meg a halfogyasztás fontossága az egészségünkben: az olyan népek (eszkimók, japánok), akik sok tengeri halat esznek, alig szenvednek lelki zavaroktól, mert az agyuk gyerekkoruktól kezdve megkapja a számára szükséges Omega 3 zsírsav mennyiséget.

Igen, igen, de mi a helyzet a magyarokkal?

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom